Alla inlägg under april 2012

Av Sonja - 28 april 2012 09:43

Välkommen i den sköna April dag, ännu är det ju ganska kallt i luften så det har väl inte så stor inverkan på

snösmältningen. Här inne på vår gård ligger snön ännu meter djup, men nere i backen, vid älvsbrinken är det

så bart så min man har rensat jordgubbs landet, och i går satte han potatis, han förväntade sig förstås inte att

den skulle börja gro än, men den far ju inte illa i jorden, tills det är lämplig värme resonerade han. Uppe på Vit-

berget där vår församling har en stuga, brukar vi ju alltid ha Valborgsmässo firande, och där har vi behövt ha en

traktor som skottat undan den värsta snön. Så det går att ta sig fram till stugan 0ch så det går att ha en brasa

någonstans. Jag skriver detta så ni skall förstå lite mera av Valborgsmässo visan som jag traditionellt brukar

skriva varje år, det är riktigt roligt att jämföra dem år från år. Här kommer årets upplaga ...


 



VALBORGSMÄSSO VISA 2012                              (Melodi Vårvindar friska)


Vårvindar friska, kyliga viska

undrar när värmen kommer i år ?

Snödrivor många, tjocka och långa

man kan ju undra, blir det nån vår.

När all denna snö, sen helt borta är,

då är nog redan sommaren här...

Men smällarna smälla, hundarna gnälla

då är det vår, ja vår !


Vår vindar kalla, stor risk att falla

när vi i snön, skall hitta en eld.

Korvarna våra, får nog ätas råa

eller så kan vi köpa en varm.

Huttrande vi i varmkorvs kön, står

men på väderleksraporten, sa dom i går.

Värmen den kommer, värmen den kommer

då blir det vår, ja vår !


(Fjolårets andra vers tyckte jag var roligare än den här, så här löd den)

Vårvindar ila, snart ska vi kila

ut för att hinna grilla en stunn.

Korvarna våra, svarta men råa

grillsotet knastrar i våran munn.

Kära go vänner nu är det vår,

tårögda vi vid brasorna står.

Häxpipor tjuta, gnistorna spruta

då är det vår, ja vår !!


Ja det står er ju fritt att använda båda, eller den som passar bättre.


NU SMÄLTER DET FRUSNA

Nu smälter det frusna,

och marken bereds till liv igen.

Som Jesus gick från död lill liv

så vänder ljuset åter,

som Gud i skapelsens morgon

en gång bestämt.

Även om våren tvekar ibland

följer årstidens växlingar jämt,

efter Guds uppgjorda plan.


Naturen följer Herrens bud,

skapelsens ordning vilar i Gud.


Med detta vill jag önska en trevlig helg och ett härligt Valborgsmässo firande, Sonja !





                                                  

           

Av Sonja - 21 april 2012 10:02

Godmorgon i snögloppet, förra lördag då skrev jag ju om vårkänning, med tyvärr i dag är det mera vinter

känning än vår, det har ju snöat i natt igen och vägarna är oplogade, jag hörde att plogbilarna var undan-

ställda för i år. För att slippa se snömodden så tänkte jag att vi skulle se uppåt,mot stjärnorna i dag. Det

förstår ni ju också av rubriken. Jag hoppas att jag skall kunna berätta detta så ni förstår, för nu är det för

sent att se det på riktigt, som jag passade på att göra när dom berättade på Tv. att  den 13 mars skulle

stjärnorna Venus och Jupiter komma att stå så nära varandra som det finns möjlighet till på tio år sikt,

och stjärn bilderna skulle mötas och förflyttas i det speciella pocisioner som bara återkommer då.

Och det skulle kunnas ses tydligt under klara kvällstimmar, i våra trakter sa dom på Nord Nytt. Och då jag

kollade på internett stod det. Nu har Venus kommit ikapp Jupiter. Så nu har jag under ett par tre veckor

kunnat se detta för mej, fantastiska skådespel, konstruerat av vår skapare. Första kvällen stod dom två

stjärnorna rakt mittemot varandra,i vertikalt läge, klart lysandel. Jupiter var betydligt större än Venus.

Med mitt ögonmått mätt, såg avståndet mellan dom inte ut att vara mer än en halv meter ungefär.

Det kan jag  ju förstå att det  är en himmelsvid skillnad, mellan mitt ögon mått och Guds himmlamått.

Jupiter stod hela tiden kvar på samma ställe mot Norr, medan Venus ändrade possision vid varje tillfälle,

avståndet ändrades inte, men nästa kväll hade Venus sänkts ca 5cm. och så fortsatte det i fem dagar då

hade Venus kommit i possisionen mitt under Jupiter, alltså lodrätt, i stället för vågrätt, som först.

Efter ett par mulna kvällar kunde jag åter se sjärnbilderna, då hade Venus dragit sig åt söder igen och var

nu med "mitt ögonmått" nästan dubbelt så långt ifrån som förut, fyra dagar senare låg dom åter mitt emot

varandra, alltså åter i vertikalt läge men med ca.fyra gånger så stort avstånd. Venus hade alltså, börjat att

svänga åt andra hållet och utöka avståndet till Jupiter. Efter ytterligare en vecka,har avståndet blivit nästan

dubbelt så långt. Då hade även nymånen börjat hänga på, en bit närmare Jupiter, så ökades avståndet efter-

som och lördagen den sjunde april var sista gången jag såg något av skådespelet, då stod jag på våran bro

vänd mot söder, då fick jag luta mig fram så långt jag kunde, för att se dom båda stjärnorna som nu låg i

väst /östlig riktning, detta pågick altså i en månad ungefär. Ock återkommer inte förren om tio år, det be-

ror förstås på dess omloppsbana kring solen.

När jag såg dessa stjärnbilder, kunde jag inte låtabli att tänka på ett citat ur bibeln där det står, "När jag

ser din himmel, Dina händers verk, vad är då en människa, att Du har omsorg om Honom.?"

                                                  
               



Ja detta var mitt försök att återberätta, denna fachinerande utblick över en händelse i himlarymderna,

anno 2012. Hade också tänkt skriva lite i samband med detta, om rymdfärjan Tellus, men nästa vecka

är det ju nära Välborgs mässoafton, så då borde det väl bli Valborgssånger, passande till väder och vind,

som jag ju har sett föregående år att ni har gillat. Så rymdfärgan "Tellus"får väl vänta till senare.


Hoppas ni orkar läsa denna "stjärnbeskrivning" synd att jag inte kan rita upp stjärn läget, som jag har

gjort i min almanacka. Men jag lägger in en bild som ilustration. Ha det så gott till vi hörs igen, hälsningar Sonja.





Av Sonja - 14 april 2012 08:57

Hej och God morgon,till ännu en solig och vacker vårlördag. Hoppas att ni är friska och pigga så ni kan gå ut och

njuta i vårsolen, jag är förkyld och får lov att hålla mig inne några dagar, och jag brukar ju oftast sitta här vid

datorn även om jag är frisk, då det är lördagmorgon. Men jag har tänkt ta er med på en vårupplevelse i dikt-

form, hoppas ni vill följa med en stund. Vi har ju lyckan att bo aldeles vid älvsbrinken, och genom förändring-

arna där just den här tiden kan man på ett mycket "påtagligt" sätt få uppleva vårens ankomst, jag skall försöka berätta hur det ser det ut just nu, och hur det såg ut för ett par dagar sedan, då jag skrev ner det så här...

                                                  


ISLOSSNING

Islossningen började plötsligt, under några varma dagar i mars.

Vattnet började blänka i solljuset och man kände nu börjar våren...

Men så tog Kung Bore över komandot, och det med besked.

I den öppna lungt flytande älvsfåran, kommer nu isflaken från fjällen

ner störtande genom flodfåran, massor med is, får inte möjlighet att ligga

plant, får inte plats, utan trängs i uppstående hopar.

Liknande sköldarna på forntida Dinosarius. Så blir dom stående, i kylan.

Vackert men ändå skrämmande iskallt !!

Inte förren inne i Påskveckan, blev det någon nämnvärd förändring.

Men då smälte det frusna, och isblocken rusade i omtumlande hopar bort,

liksom mot sin vilja utefter älvsfårans vatten...

Men inte ännu, i mitten på april har älven blivit helt isfri,

men det är allt oftar som vi ser levande vatten mellan isflaken.

Och vi vet ju att värmen segrar till slut...


MOTVILLIGT

Lite motvilligt, drar sig vintern undan,

så här i vårens klara morgonljus.

Långsamt bortdunstande...

Glittrande spelar solen ett spratt,

värmen jagar förgängelsen på flykten...


KÄRLEKSBREV

Nu nalkas sköna sommaren, Guds kärleks brev till oss.

Ett bevis på liv från död, som han har lovat oss.

Död var marken frusen sjön, djup och svepningsdjup låg sjön.

Kala, stela, träden stod. Nu jublar allting Gud är god.

Nu lever allt på nytt igen, här är den sköna sommaren.


Årstiders växlingar han åt oss ger,

kärleksfullt danat, så att vi ser...

Och tryggt kan lämna våra öden,

till han som övervunnit döden.


De nya liven sticker opp, grodd och blad och knopp.

Plötsligt stod dom här ute vid väggen, blommnde...

Krokus gula och blå, grupper med Pärlhyasinter också.

Massor med blivande Pingst liljor och Tullpaner,

tuvor av Löjtnanshjärtan, och Akvileja i långa baner.

(s.k. spontan dikt, ursäkta om det blev lite nöd rimm.)


FLYTTFÅGLAR

Våra "stannfåglar" har ju börjat lite med sina vårserenader, och Skatorna har fullt upp med rycka kvistar och

mossa till sina bon, men än det inte många flyttfåglar som har anlänt men Topsvipan som ju brukar vara

bland de första som kommer om våren, såg vi här om dagen då vi var på väg till Burträsk.

Men i Hornborgarsjön slår visst tranmängden alla rekord i år, man har beräknat att det är omkring 30000

där just nu, 18000 är rekordet sedan tidigare. Man tror att det beror på dom kalla nordvindar som just nu

råder, då vill dom inte flyga vidare norrut som dom annars brukar. Ortsborna hoppas förstås där i trakten

att det blir varmare snart, annars blir det väl svårt att få utfodringen att räcka till. Men det måste ju vara

en upplevelse att få vara där och se dessa vackra fåglar i sådana massor. Bra nog att kunna se dom på T.v


Nu får det vara nog med "vårkänning" åtminstone för i dag, ha det så bra, önskar Sonja !



Av Sonja - 8 april 2012 07:27

Välkommen till denna glädjedag, då vi får fira, Jesus Kristi uppståndelse ifrån det döda, tänk så fantastiskt

sen dess finns endast LIVET !! Dödens udd är bruten, Jesus säger "den som lever och tror på mej skall aldrig

nånsin dö"  vi får bara genom anden flytta härifrån, till vårt himmelska hem. Tack Jesus att du dog för oss så

vi har fått det eviga livets gåva. Halleluja !! Nu går jag i texten till baka till den första Påskdagen, där  blev

kvinnorna som först kom till graven, förskräkta över vad dom först fick se...  Så till första dikten.

 


GRAVEN

Graven stod där öppen

gapande och tom,

när kvinnorna till graven kom.

Mästaren är borta,

dom ropade och grät.

Vem har tagit bort vår Herre ?


En ängel satt vid graven

på stenen där intill,

sa, torka era tårar kvinnor.

Mästaren han lever !!

Som han förutsagt,

vem kan döda livets herre ?


Det stod en annan man

en bit längre därifrån,

sej mej, var dom lagt min Herre ?

Maria o Maria svarar mannen då,

död är inte livets herre !


Då såg Marias ögon

öppnas i ett nu,

Hon ropar Herre, Herre,

det är Du !

Ja kvinnor skynda bort,

berätta vad som hänt,

tala om att det jag

som er har sänt.

För evigt lever nu er Herre.


Tänk vilken otrolig och fatastisk upplevelse dom fick vara med om, på detta sätt blev ju kvinnorna egentligen

dom första utsända missionärerna. Jesus litade på kvinnorna, som ofta på den tiden inte ansågs kunna vara

trovärdiga vittnen. Därför förstår jag inte, att det än i dag finns dom som ifrågasätter kvinnliga präster.


LOVSÅNG

Maria, Maria graven är tom,

uppstått har livets Herre.

Maria, Maria vänd om, vänd om

berätta om livets Herre.

Maria, Maria gråt inte mer

stryk dina tårar bort.

Maria han lämnar er aldrig mer,

Han lever, han lever, han lever !!


HAN ÄR DENSAMME

Han som bad för sina bödlar,

Herre förlåt dem !

Han som lät rövaren

bli värdig Paradiset.

Han, den törnekrönte

steg ner till dödsriket,

för vår skull.

Men på den tredje dagen

gick han ut, i morgonljuset

med sina evighetsnycklar.

Och öppnade,

himmelrikets port för oss.

Jesus Kristus, Guds son,

han är densamme i dag  !!


Nu vill jag till slut önska er en trevlig Påskdag, helst som en härlig och glädjefylld Gudstjänst i någon kyrka.

Med sång och musik, den bibliska berättelsen som predikas, om hans uppståndelse och hela församlingen,

ropar "Ja han är sannerligen uppstånden" !!  Och Påskliljorna fyller altarets vaser, för att i slutet av mötet,

delas ut till den närvarande, och vi får sjunga" våra händer är fulla av blommor," och glädjas åt skaparens

underbara skapelse i allt han gjort.  Hoppas ni får ha en skön Påsk på det sätt ni väljer att fira den.   Men

glömm inte varför vi egentligen firar PÅSKEN.  Det är ju inte bara för att äta ägg, eller att få godis i påskägg,

även om det ochså hör till. Jag såg några som frågades ut i norran vad Påsken betydd för dom, det var först

och främst godis. Jag tyckte det kändes lite synd om dom. Kanske ett böneämne ? Det finns ju så mycket att

glädja sig åt, genom Gudstron ! Nu önskar jag er alla en trevlig  Påskhelg fylld av uppdtåndelse glädje. Tänk,

våren är på väg, och Jesus lever !  Vad kan man mera önska just nu, undras Sonja.









Av Sonja - 7 april 2012 09:45

God Påsklördags morgon ! Jag fortsätter med mina tankar omkring korset även i dag, var så rädd att det skulle

bli för mycket text för er att läsa i går, hoppas att ni vill följa med vidare, även om det är ett tungt budskap.

Jag kommer ihåg vad en av barnen i förskolan sa en gång. Glad Påsk ?  "Va vare för roligt med att dom döda Jesus"?

Då frågade jag om det var någon av dom andra som visste det, och en av pojkarna viftade glatt med handen och

sa som det va, att Jesus uppstod, och lever än, och till lade "va tur vi har det, som har fasit " Och det har vi ju än,

Så jag känner att jag kan börja med dikten som heter...


MÄSTAREN ÄR DÖD

Död är vår  Mästare,

han har uppgett andan.

Stungen är hans sida,

törnekrönt hans panna.

Inget ben skall sönderslås,

ty så står det skrivet.

Och på den tredje dagen,

skall han återvinna livet.


MARIA

Maria, Maria, hur kändes det att stå

där vid korsets fot, se folket håna slå?

Maria, att se din Son, behöva lida så,

vad ditt Modershjärta skulle plågas då.


Maria trots sin smärta, så tänkte Han på dej,

Maria moder, se din son,  en lärjunge till mej.

Maria, Maria, Han ville ge dej en ny son,

som stöd när du gick därifrån.


Maria, Maria, vi kan förstå din nöd.

Maria, Maria, att se Guds egen Son

skulle få sån nedslig död.

Maria, kunde du då förstå

att det var hans uppgift då ?

Maria, mindes du hans ord,

jag skall återuppstå.

Maria, o hur svårt just då,

att tanken tänka och förstå.



UPPTÄCKTEN

När jag äntilgen såg, med seende ögon

och mitt hjärta, plötsligt förstod...

för mej  blev Jesus Kristus slagen,

också för min skull...

Då ville jag ropa ut min förtvivlan,

kasta mej mot marken.

Dölja mina ögons skam,

skyla mej med sorgens dok.

Och ropa mitt förlåt, förlåt, förlåt !!!


Då lät Du, friköpt, friköpt...

ljuda i mitt inre,

till dess att jag förstod

försoningens,underbara budskap.


Då översköljdes jag av glädje,

ville jublande sjunga

befrielsens lov !!!

Prisa Din kärlek,

och Gudomliga nåd.


TACK

Tack att du inte valde

att ära få och makt,

tack att Du inte valde

kungakronan.

Tack Du inte valde

rikedom och prakt,

tack att ditt rike

inte fick bli jorden.


Tack att Du valde smälek

att bli ett lamm till slakt,

tack att Du valde lydnad

och avstod från din makt.

Tack att Du ville rädda

oss syndare till liv,

tack att Du valde korset

och gav för oss ditt liv.


Så vill jag önska er välkommen i morgon till denna, glädjedag som ju Påskdagen verkligen är, för oss som tror.

En välsignad fortsättning på helgen vill jag önska er alla !  Hälsningar Sonja.








Av Sonja - 6 april 2012 11:15

Vi går nu emot långfredagens dramatiska händelser, men under natten och morgonen har Jesus blivit förhörd

hånad och slagen antagligen med en läderpiska med vassa ståltaggar på,(har läst att detta var ett vanligt tor-

tyr redskap på denna tid) så "krönte man honom med en törnekrona virad i smärta kring hans panna" spottade

på och slog honom i ansiktet och kallade honom i hån för Kung. Så fick han bära tvärbalken till sitt kors på sin

sargade rygg. Så går jag över till de dikter som hör denna kändelse till.


  
KORSFÄST

Korsfäst ! korsfäst !

korsfäst ! ljöd ropen,

ge oss Barabbas lös !

Korsfäst ! korsfäst !

skriade hopen,

Vi vill ha Barabbas !


Smädes ropen och piskan slår,

Jesus Kristus där tåligt står.


Är du Judarnas konung ?


Pontius Pilatus tvår sina händer,

Korsfäst, Korsfäst ! ljöd ropen !


VIA DOLOROSA

SÅ gick Du Herre Jesus Krist,

ditt Via Dolorosa,

en smärtornas och dödens väg

mot Huvudskalle platsen.

Men folken hånade och skrek

gör några under så vi vet,

om vi ska tro, Du är Guds son

då ska Du slippa vårat hån.

O, Jesus vilken frestelse

att låta några under ske.


Vad tänkte Du o Jesus Krist

om människorna då ?

Vad kände Du i hjärtat Ditt

som av dom skymfats så.

Var redan då, Du uppfylld av

Ditt kalls Gudomlighet,

med kärleksögon kunde se

i perspektiv av evighet.

Så bar Du då Ditt kors för oss,

för våran synd och skam,

som segertecknet skulle bli

genom din död på korsets stam.


VI VAR MED

Vi var också med den dagen,

då hammarslagen ljöd,

för oss blev Jesus Kristus slagen,

våra synder blev till hans död.

Kungakronan på hans huvud

ondskans taggar bar,

om hans kläder och hans mantel

nedsligt lott man drar.

Han som oskyldig blev offret

för att rädda våra liv,

vad hans hjärta skulle lida

av vår ondska och vårt kiv.

Han med hjärtat fyllt av kärlek

han fick utstå spott och spe.

O förlåt dom käre Fader,

hördes han på korset be.


VID NIONDE TIMMEN

Ropet från Golgata,

ett smärtornas rop !!

Från en korsfäst frälsare.

Ett förtvivlans rop

över all den synd,

som lagts på hans

skuldror att bära.

Han den ende,oskyldig.


Fader varför har Du övergivit mig ? !!


Ropet, ett smärtornas och nödens

ett förtvivlans skri...

Men också ett hoppets

och förtröstans rop !


Fader i dina händer ...


Då rämnade förlåten

i templet i två stycken.

Jorden skalv och

himlen förmörkades.

Solen skymd av sorgeflor.


Ropet vid nionde timmen

öppnade paradisets port,

för oss alla.

Ropet vid nionde timmen,

ljuder än, lyssnar du ?


Jag tror att jag lämnar er här, och återkommer i morgon med tankar om Maria, som stod där vid graven...

Vill ni följa med så välkommen då, önskar jag er !  Sonja.
























Av Sonja - 5 april 2012 09:58

Godmorgon och välkommen, denna vackra Aprilmorgon, jag hör hur dom på Tv. berättar om ruskvädret som har

drabbat landet i dag, det är nog södra Sverige som fått medt känning av det vad jag förstår, här är det ju blå

himmel och strålande sol, men nog längtar man mera värme och mindre snö förstås. Så vill jag fortsätta med

ännu en dags tankar om påsken, då när det verkligen hände vill jag med mina egna tankar och ord i diktform,

ta er med genom påskens drama.

I dag är det ju Skärtorsdag, ett ganska opassande namn på denna mörka dag i världshistorien kan man känna.

Men namnen med olika färger under påskveckan har ju en annan historia. Skärtorsdagen, dagen innan Jesus

skulle korsfästas, ville han dela en sista måltid med sina lärjungar, säkert var det med blandade känslor Jesus

gick till den. Han som redan visste vad som skulle komma...

Jag har skrivit en dikt som handlar om detta, som jag börjar med.

 

SKÄRTORSDAG

En sista måltid, med de dina.

Du delade brödet, symbolen

för din kropp.

Du delade brödet, med de tolv

då visste Du redan,

en av er...

Du delade vinet, symbolen

för ditt heliga blod,

försökte förklara,

men ingen förstod.


En sista måltid

med de dina,

Du och Judas

visste redan...


GETSEMANE

Alena fick Du kämpa

Din sista natt i bön,

alena med din ångest

fick Du gå.

Dina följeslagare

orkar inte höra på,

dom var så trötta,

var så trötta så...


Alena fick Du kämpa

mot frestaren som sa,

ta till din makt

så krossar Du dom alla.

Gör blott några under

så blir du deras kung,

frestaren han ville se Dej falla.


Alena fick Du ropa

till frestaren att gå !

Alena med din ångest

fick du stå.

Alena fick Du lova

att tömma smärtans kalk,

alena fick Du lova,

följa Herrena plan i allt.


Alena fick Du bida

och söka Herrens tröst.

Alena i Gesemane,

men änglar gav dig tröst.


GETSEMANE NATT

Judas, Judas förädare,

förråder du mej

med en kyss?

Judas, Judas förrädare,

förråder du Guds son ?

Varför alla dessa krigsmän,

brukar jag kämpa med svärd?

Jag som med ett ord,

kunde alla till marken slå

men jag vore inte lydig då.

Kom vi skall gå..

Min fader ville ha det så.

Min fader ville ha det så.


JUDAS

För tretti silverpenningar

förrådde du Guds son,

för tretti silverpenningar

som blev dej till ett hån.

För tretti silverpenningar

och med en Judas kyss,

förrådde du din mästare

men ångrade dej nyss.

Tretti silverpenningar

du ville lämna åter,

till den som har betalat dej,

du bönar och du gråter.

De tretti silverpengarna

är blodspenningar nu,

och blodspengar vill ingen ha

till slut inte ens du.

För tretti silverpenningar

ditt liv till sist du tog,

för tretti silverpenningar

din skuld ändå ej dog.


Ack ja, vilken tragegi för Judas. Ack ja, vilket lidande för Jesus, men vilken seger för oss som tror. Endast Gud

kunde förstå att allt detta behövdes, för att människosläktet genom tron på Jesus Kristus skulle kunna räddas,

till ett evigt liv. Tack JESUS att du lät Dig bli till ett offerlamm, för vår skull.

Välkommen i morgon om ni vill följa med mig på "diktvägen" genom Påskens händelser. Sonja.















Av Sonja - 3 april 2012 16:40

Hej, och välkommen till ännu en dag med vackert väder, då jag sitter vid bloggen. Vi är ju inne i påsk veckan.

Stilla veckan, som det kallas på "kyrko språk", och eftersom jag har ett dikthäfte som bara handlar om Påsken

så tror jag att vi börjar direkt, med en dikt som har just den tilleln...


STILLA VECKAN

Stilla veckan, en tid för oss...

att stanna upp,

begrunda, förundras,

försöka förstå.

Stilla veckan

Guds tid för oss, till oss...

Stilla veckan,

Guds kärlek segrar !

Stilla veckan,

när livet övervinner döden.

Stilla veckan,

en fantastisk läkedom

för stressade själar

i vår tid.


LIVETS FRÖ

Du som gav oss livets frö

att uppfylla jorden.

Fyll oss Du

med tacksamhet till livet.


Du som lät korsets träd

växa sig starkt

och törnebuskens tagg hårdna,

att viras i smärta

kring Din panna.


Redan då,

kände Du var svaghet,

visste Din uppgift

att köpa oss fria,

till liv... evigt liv !!


PÅSKTANKAR

Påsktiden fyller oss

med blandade känslor.

Från djupaste sorg

till största glädje.

Vår tros stöttepelare,

Kristus korsfäst,

plågad, förnedrad...

Syndabefrielse

för oss,

genom Guds

Gudomliga plan,

kärlek och nåd.

Kristus uppstånden !!

Vår räddning

vårt evighets hopp...

Om detta togs ifrån oss,

vad hade vi kvar ??


Med den frågan, lämnar jag Er åt mina Påsktankar, och jag hoppas att ni vill komma tillbaka när det blir s. k.

Skärtorsdag, och dela mina tankar också fortsättningsvis, under Långfredagen och Påkdagens glädje.

En skön och välsignad påskledighet önskar jag er alla, Sonja.



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards