Alla inlägg den 28 april 2009

Av Sonja - 28 april 2009 10:08

Kära go vänner, jag vill skriva lite i dag, som får räcka för ett par veckor, det

är mycke nu, som man brukar säga när det kör ihop sig.Dom  närmaste dag -

arna väntar för oss begravning, barndop, för vårt andra barnbarnsbarn som

heter Gabriel, som vi är så lyckliga över att få träffa för första gången, och

sedan födelsedags kalas, för vår yngsta dotter. och däremellan är det ju Val-

borg, som också måste firas på  lämpligt ställe. Till Er kära bloggbesökare vill jag skriva en dikt, som jag hoppas Ni skall ta till Er, den heter som följer...


CARPE DIEM

"Grip Dagen"

Grip dagen! som Gud dej Ger,

Himmelen rodnar av glädje,

i den vaknande morgonen.

Guds finger skriver in

ännu en dag av Nåd,

i Din historias dagbok.

En helt oanvänd dag,

till Dej utgiven ...

Grip den dagen i

GLÄDJE !!


Detta hoppas jag ni kan ta till Er, och utnyttjar de vackra dagar som nu

ligger framför oss med Valborgs mäss, och första maj. Förra årets texter

finns ju fortfarande kvar på bloggen, om ni vill kolla på Valborgsmässo-

visor och första maj dikter där. Ni har full frihet att skriva ut dom också.

Jag önskar er fina dagar i som vi hoppas vårsolens glans, så all snö kan

smälta bort, och värmen kommer fullt ut även här uppe hos oss.

Ha det så gott, och välkommen åter om någon vecka, hälsar jag er! Sonja.


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards