Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Sonja - 12 oktober 2013 09:51

Vilken fråga, kanske du tänker, eller kanske, ja det kan man ju undra ?  Ja det kanske finns ännu fler kom-

mentarer, till denna rubrik. Varför jag använder den i dag är därför att jag lyssnade på ett program i radion

förra lördagen, med just den titeln. Jag var full av förväntan, när jag lade mig på soffan för att kunna lys-

sna i lugn och ro. Jag förstod av precentationen att det var tre personer med olika bakgrund, en som påstod

sig vara atist, vad jag förstod. En som var Muslim, och den terdje var en biskop, då kanske ni direk tänker

på Hammar, med det var inte han men en som gått i samma skola, kunde man förstå, ja det gjorde man ju

också av titteln förståss. Det blev först lite närmare precentation, och en del allmänna samtal.  Sedan fick

publiken ställa frågor, om Gud verkligen fanns. Den som var snabbast att svara, var han som var muslim,

han svarade att eftersom han var muslim så trodde han ju inte på den Kristna Guden, utan på de texter

som Mohammed, lämmnat efter sig i Koranen. Och han berättade att deras sätt att komma till paradiset,

var att dö för sin tro. Och kvinnan som var atist verkade vara en sökare som ingenting funnit. Så var jag då

full av förväntan, när det var Biskopens tur att svara på frågor, äntligen får någon med kristen tro svara,

men ack vad jag bedrog mig, det var många svävande formuleringar, och inte så lätt att veta. När en av

publiken frågade hur man skulle göra för att finna Gud, blev svaret liksom att det fanns många sätt, och

att det var olika för varje människa, och det är ju sant, men han gav ingen vägledning som t.ex. att läsa

Bibeln eller att knäppa sina händer, och bara säga till Gud eller Jesus, att man vill lära känna honon t.ex

då hade dom ju fått svar direkt, om dom bett med ärligt hjärta. Men inga sådana ledtrådar gavs. När så

program tiden var ute, tackade programmledaren de medverkande, men sade också att samma fråga nog

fortfarande kvarstod, som rubriken var på programmet; " FINNS GUD" ?

Jag kände mig både förtvivlad och besviken efter programmet, och hur skulle det inte kännas för publik-

en, som kommit och fyllt en stor biblioteks sal, kanske fulla av förväntan att  kunna få finna Gud. 

Jag skulle vilja säga till dem av er, som läser detta, och just undrar över dagens fråga, att söka upp någon

frikyrka, där blir ni säkert varmt mottagen och får också med säkerhet svar på frågan som detta han-

dlar om, att GUD finns !


Så slutar jag för i dag, med glädje i mitt hjärta eftersom jag vet att Gud och hans son Jesus Kristus

finns, och har lovat vara med oss alla dagar intill tidens ände. Jag önskar en trevlig helg!  Sonja.






Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards