Alla inlägg den 6 april 2013

Av Sonja - 6 april 2013 11:38

Välkommen till en stunds dikter i denna vackra men kalla April lördag, hade faktiskt tänkt skriva lite vår-

dikter men tyvärr finns det ju inte så mycket i den vägen, att skriva om ännu...  Så därför väljer jag att

skriva på det tema jag har satt i rubriken, och börjar med dikten...


 


FÖRSAMLA ER

Församla er, Guds folk

församla Er.

Tidens tecken visar

snart så kommer Jesus.

Då Kristi kropp

skall bliva hel,

och levande till varje del.

Församla Er, Guds folk,

församla Er !


Jesus sade:

"Jag skall på den tiden

församla allt mitt folk,

så det skall bli till en

hjord och en herde".


PROFETSIA

Jag fick se i en profetisk skrift,

för bara ett par veckor sedan, som sa.

Se på tidens tecken, som år 2012 -2013

visa sig ska, ett penning löst sammhälle

skall det då bli, och jag tänkte,

där är ju redan vi !

Snart skall  "Antikrist" komma och då

skall människorna hans märke få,

på hand eller panna, det blir betalnings medlet då.

Men detta märke kan vi Kristna inte ta emot,

då har vi Guds ord och löften gått emot.

Han som sagt "Jag är med er alla dagar,

intill tidens ände" och " tro på Gud, tro och på mej"

sa Jesus till sina lärjungar, och det gäller även oss.

Hur mycket vågar vi tro på, att Gud kan göra i dag ?

vågar vi tro på under, så växer vår tro dag för dag.

Vad är vi beredd att försaka, av pengar, bekvämlighet, tid ?

vad är vi beredda att offra, när vi ska gå ut i strid.

Men vi klarar så lite själva, vi måste få hjälp av Gud,

då måste vi vara stilla, i susningens vinddrag går Gud.

Men även i blixt och i dunder, det har vi svårt att förstå.

Med öppnade hjärtan skall anden, visa den väg vi skall gå.


FÖRVALTARSKAP

Vår tid på jorden är den stund,

då vi skall förvalta vårat "pund".

Men har vi lagt "talenten"

i ohörsamhets jorden,

för att slippa ta vår herre på orden ?

Det ligger på oss, att vinna för Kristus

den tid som vi lever i nu.

Den tid som är före eller efter,

avsvarar inte jag eller Du.

Nu är den tiden då Gud satt oss här,

den tid som är nu vårat ansvar är.

Vi som tycks leva, i den yttersra tiden

kanske får delta i den svåraste striden.

Men Herren en vapenrustning oss gett,

där onskans pilar ej får något grepp.


SÅ LÄTT -- SÅ SVÅRT

Det är så lätt

att vända kappan efter vinden,

i stället för att ensam stå emot.

Det är så lätt att ropa, Halleluja !!

när man i trygghet,

bland hallaeuja folket är.

Det är så lätt

att gemensamt säga Amen,

och i kyrkorummet sjunga,

pris ske Gud !


Så svårt det blir,

att visa nån på Kristus,

när på världens torg,

man mitt i larmet står.

Då vill man känna först

vart vinden blåser,

innan man vill säga nåt om Gud.


Så ängsliga och rädda

vi blir förutan flocken.

Så ynkliga och svaga i vår tro.

Vi som skulle vara spjutspetsar,

och världens ljus och salt,

men vi drar kappan om oss

så snart det blåser kallt.


Så tur att Jesus känner oss

och hjälper oss att gå,

han känner till var svaghet

men älskar oss ändå.


Slut för i dag, tack för att ni har läst mina dikter ända till hit, nu vill jag önska er en fin helg. Kram från Sonja !














Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards