Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Påsktankar

Av Sonja - 12 april 2009 15:27

Så är jag inne på Påskdagens rätta tema, Jesus LEVER, ja han är sannerligen uppstånden !!!  Vilken lycka för mänskligheten, utan denna händelse skulle vi alla vara evigt fötappade inför Gud. Men Jesus tog frivilligt på sig våra skulder, och därför lät Gud honom uppstå, på den tredje dagen, för att rädda oss. TY alla som i hjärtat tror, och med munnen bekänner, att Jesus är Herre, skall bli räddade =frälsta. Detta hade också Jesus berättat för sina

lärjungar, men det står att dom inte förstod, vad han talade om. Och det är

ju inte så underligt, vem hade då hört talas om Uppståndelse, och det märks ju också på deras handlande, dom gick ju till graven för att sörja en död, men...


Graven stod där öppen, gapande och tom,

när kvinnorna till graven kom.

Mästaren är borta, dom ropade och grät,

Vem har tagit bort vår Herre ??

En ängel satt vid graven, på stenen strax intill,

sa torka edra ögon kvinnor.

Mästaren han lever som han förur sagt,

Vem kan döda livets Herre ?


Det stod en annan man, en bit längre därifrån,

Vet Ni var dom lagt vår Herre?

Maria o Maria, svarar mannen då,

Död är inte livets Herre!!

Då, såg Marias ögon, öppnas i ett nu

hon ropar Herre, Herre, det är Du !!

Ja, kvinnor skynda bort, och berätta vad som hänt

tala om att livets Herre er har sänt.

Förevigt lever nu Er Herre !!


Tänk vilken upplevelse, dessa kvinnor fick vara med om,

när dom då lyckliga sprang iväg, för att berätta den glada nyheten

står ju i detta sammanhang, att kvinnorna blev inte trodda först.

Lärjungarna satt ju inlåsta och rädda för att bli tagna av rommarna,

men Jesus kom ju till dom genom de lykta dörrarna, så dom skulle

få se honom. Frid åt Er alla, var hans hälsning till dom !!

Man kan förstå deras häpnad och glädje !!


Och nu får vi glädjas åt att han är densamme i dag, och till Er här uppe i vår

snöiga nord, vill jag säga. Håll ut, våren är på väg och Jesus LEVER!! Sonja .


P.S: Jag kanske borde be om ursäkt för att det var så länge sedan jag skrev

både min man och Jag har åkt på den kända "magsjukan" och känner oss inte riktigt bra än. Och samtidigt har vi haft barn och barnbarn här 6 st på

Påsklov, så det har varit lite mycke, så att säga. D.S Välkommen till veckan!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 31 maj 2014 11:31

Hej och välkommen till en bloggstund med mej. Vi har nyss varit till vår yngsta dotter Anki med familj, vi hade pratat om att mina olika dikthäften kanske borde samlas till en gemensam bok. Då frågade hon kommer du ihåg mamma vad som var det förs...

Av Sonja - 17 maj 2014 09:23

Hej  och välkommen till min bloggplats, som i dag har lite försommartema. Det är ju bara maj än men det har ju varit barmark så länge, så nu börjar man ju se vissa sommartecken, här och var. Pingst- och Påskliljorna konkurerar ännu här, med kroku...

Av Sonja - 12 maj 2014 16:51

  Hej kära vänner, och förlåt min oanmälda, lite längre frånvaro, här på bloggen, p.g.a. rubriken... Platt fall, det har gjort mig oförmögen, att ta mig hit upp till övervåningen, och datorn några dagar. Vad har hänt, kanske Ni undrar, jag ska...

Av Sonja - 29 april 2014 10:31

Hej, och välkommen så här dagen före Valborgsmäss, jag brukar ju haft som tradition, att skriva en ny visa att sjunga varje år. När vi i Missionskyrkna firar Valborg uppe på Vitberget, där vi har vår så kallade S.M.U -stuga. I år hade jag en sång...

Av Sonja - 26 april 2014 09:31

Hej och välkommen, visst är det en alldeles underbar årstid, som vi just nu befinner oss i  nu,!! ? Att höra vårfåglarnas alla fantastiska sångsätt och glada tjattrande ljud till varandra. Och att se alla  de vackra färggranna och olika färger oc...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards