Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Sonja - 17 mars 2009 09:55

Välkommen i denna vackra vårvinter dag till en stund på samma tema som

jag haft ett par gånger förut, och skall nog också använda ett par gånger till, jag byter ämne. Innan jag skriver längre vill jag tacka för en glädjande

hälsning från en god vän, som sänt en komentar till mej i dag. Kram till Dej!!


Jag skall i dag skriva om Husseins väg från skräck och tortyr i sitt hemland

Iran, till kärlek och frid som han numera har här i Sverige.

I iran där han växte upp var han redan tidigt med dem som protesterade mot regimen och redan i 14 års åldern fängslades han.  Jag satt i fängelse sju gånger och torterades både fysiskt och psykiskt. fortfarande har jag ärr i själen,  efter denna behandling säger han. Som muslim försökte han avskärma sig från de våldsbenägna grupperingar som fanns, med det var svårt att blunda för den stränga Sharia-lagen som innebär dödstraff för den som konverterar från Islam till en annan religeon.

Enligt Islam ska den som konverterar till en annan religeon dödas. Jag har själv sett hur myndigheterna i Iran hänger folk odh stenar dem inför allmän-

heten ögon säger Hussein eftertänksamt...

I morgon berättar jag om förändringen i hans och famlijens li, i Sverige.

P.S Vi har fått något fel med datorn den godkänner inte hur långa inlägg

som helst utan då försvinner bara hela texten, så det är bäst att sluta i tid.

vi ses i morgon hoppas jag. Ha det så bra till dess D.S = Sonja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards