Alla inlägg den 18 september 2010

Av Sonja - 18 september 2010 09:31

Godmorgon, hur är det så här dagen före valdagen det kan ju kännas lite ovisst om alla dessa vackra löften som vi

fått av våra politiker är att lita på, nej det kan varken dom eller vi veta, eftersom alla våra dagar vilar i Herrens

händer, så Ditt viktigaste val står kvar, vem du låter styra ditt liv. Trots att jag gjort detta viktiga val för flera år  sen så kan jag inte låpta bli att berätta om det gång på gång, eftersom det är det bästa som hänt mej. Här några

tankar i diktform om detta...


TOMHÄNTA

Därför att vi inte tog tillvara

på det flyende ögonblicket

står vi där tomhänta,

lyssnsnde efter ljudet

av ett ögonblick

som försvann, förgick...

Rösten av någon som viskade kom.

I hjärtat, känns saknaden

av ögonblikets möjlighet,

länge kvar...


Då manade den Helige Ande mej,

Bed och du skall få,

sök och Du skall finna...

Finna mej !

Och det var sannt !!


MED ÄNGSLIGA HÄNDER

Med ängsliga händer, och skälvande fingrar

vågade jag  då, nudda vid hans mantelfåll.

Och fick känna hans kraft, strömma in i mej

lungnande och värmande.

Han plockade, med kärleksfulla händer upp

skärvorna utav min barnatro,

som om det vore, någonting värdefullt.

Någonting att ha...

Utan förebråelse,och med mildhet i rösten

viskade han stilla,

kom mitt barn, kom igen ...

Se, jag skall göra allting nytt !!


HAN SOM ÄR

Han som alltid är,

Han som ger, också ditt hjärta sina slag,

Han vandrar med dej, på ditt livs gator.

Om du lyssnar innåt, hör du Honom viska, kom....

Kom och följ mej,

och jag skall, öppna himmelens fönster över dej.

Ge dej av min glädje, ljuvligare än skratt

vackrare än lycka,

större än, den största tanke du tänkt

rikare än all världens rikedom.

En försmak av det ofattbara, det gränslösa

som Gud har berett för sina barn.

Ty det behagade fadern,att ge eder detta...


Nu vill jag sluta för i dag, med uppmaningen

GRIP DAGEN

Grip dagen, himmelen rodnar av glädje

i den vaknande morgonen.

Guds finger skriver in ännu en dag av nåd

i Din historias dagbok.

En oanvänd dag, till Dej utgiven...

Grip denna dagen i glädje !!


Nu skall jag också försöka följa denna uppmaning, att gripa dagen så man uppmärksammar årstidens förändringar

i naturen, nu när hösten börjar närma sig och sätter färg på trädens blad på ett fantastiskt sätt. Björkarnas blad

håller ju på att förändras till mera gult än grönt, jag måste visst få dela med er en liten kortdikt som jag spon-

tant skrev ner här om dagen. Vi har ju lyckan att bo vid älven, och då fick jag se en sak som jag inte sett förut...


SEPTEMBER

Nu i Septemberdagens bleknande solljus

ser jag älvsfåran fylld,

som av flytande guldpengar.

Björkarnas första gulnande blad

har vinden slängt ut, i älvsfårans vatten.

Hela älvsfåran är liksom beklädd av guld,

fylls hela tiden på, under dagen

glänser i solen.

Guldet bara flyter bort...

Påminnande om vår tids rikedomsslöseri.


Ja det var lite tankar som jag ville dela med er, ha det så bra önskar Sonja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards