Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Sonja - 13 februari 2009 09:14

Välkommen till ett nytt försök på veckans tema, få se om det lyckas någe bättre i dag än vad det har gjort tidigare i veckan. Det har gått bra att skriva texten, men när jag sedan tryckt på "Spara " så har texten bara försvunnit ??  Inte så roligt förstås, det tar ju alltid någon timme att skriva.

Nu ska jag göra en test få se om detta blir kvar...

Ja det gick bra, men när jag än en gång skrivit hela repotaget som jag ville berätta om, så försvann den igen, så nu skall jag försöka berätta det i så korta ordalag som möjligt. Rubriken är: "Nu står striden mellan miljön och

människovärdet"  Ordf. för den brittiska kommissionen för hållbar utveckling

sir Jonathon Porritt, om han får som han vill ska det genomföras en global tvåbarns politik och en överföring av resurser från hälso-och sjukvården till aborter och preventivmedel, aborter skall inte vara en rättighet utan en skyldighet,  färre sjuka människor skall botas och fler dödas, det är männi-

skans koldioxidutsläpp, genom vår andning som han vill åt.

Ja en värld utan föroreningar vore ju en dröm - men en värld där det unika

människovärdet har kastats överbord blir en ren mardröm, tycker Sonja. 



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards