Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Sonja - 1 mars 2010 11:17

Hej, visst är det härligt att vara Svensk i dag och har så varit i ett per veckor. Ni

förstår säket att jag nu är inne på första ordet i dagens rubrik, "medaljer" ja visst är det fantastiskt att vårt lilla land Sverige kunnat ta så många som elva st.

i detta vinter OS, och på vilket överraskande sätt dom gjort det ofta har det varit

just i spurten, eller på annat sätt överraskat. Och Anjas, OS -brons medalj, slår

ju det mästa. Som svensk bara sittande i TV-soffan, är man ju stolt och glad !!


Men det jag sedan skall fortsätta med, är ju av en helt annan dimention, s.a.s

Läser hur Siewert Öholm berättar att han för en tid sedan var på väg in till en

kyrka där klockorna inbjöd till lunchbön, och han gick in där och möttes till sin förvåning av en vaktmästare som ville ha betalt för ett program över dagens

aktivitet som bjöd på Yoga och Chi gong. Det stod en grupp unga kvinnor där framme och skulle delta i dessa övningar. Och han säger jag ser med häpnad hur vissa kristna kyrkors svar på människors andliga längtan blivit Chi gong och Yoga

i stället för själavård bikt och bön.  Det var en delaktighet i en stilla kristen nattvardsmässa jag längtat efter att få delta i och trodda att detta var vad kyrkan inbjöd till genom klockringningen. Och jag förstår att han gick bedrövad därifrån.


Jag läser en artikel utav Pastor Ewa Gustavsson, Skara som skriver så här...

Kom till mig alla som är tyngda av bördor säger Jesus.

Om vi i Sverige börjar ta till österländska religoner och filosofier för att tillföra

något till vår andlighet är vi på fel väg. Den enda som kan ge balans åt livet: hans

namn är JESUS.

Jag har många samtal i mitt arbete som pastor och själavårdare med människor som kommit i kontakt med en andlighet som inte kommer från Gud. Jag möter människor som inte kan sova, som upplever rädsla att vara i sitt eget hem på

grund av andliga besök. Människor som till och med blivit fysiskt sjuka och som

fått smärtor och värk för att man sökt sig till det ockulta.

Demoner, onskans budbärare finns inte bara i Afrika och liknande länder, onskans ansikte finns också här hos oss i Sverige och Europa. Vi som kristna är ju kallade

att hjälpa människor till frihet i Jesus, inte till ännu mera bundenhet i det okulta.

Vi är kallade till gemenskap med Jesus. Slut på citatet.

Han som ger oss glädje, nåd och frid, frid som ej världen kan ge, står det i bibeln. Den här sista komentaren var mina ord och mina upplevelser.


Ja, detta var något som jag känt en tid att jag borde skriva något om. Kanske

är det någon som behöver det. Hör gärna av er om ni vill, hälsar Sonja




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards