Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Sonja - 3 februari 2011 15:03

Hallå där ute i datarymden, har jag några besökare kver efter mitt långa uppehåll ? Hoppas det, annars skriver jag ju för döva öron höll jag på säja, men det kanske i stället blir för icke seende ögon, om ingen tittar in på bloggen.

Men jag skriver i alla fall vidare nu ,får väl kolla på besökare sedan. Om ni undrar varför jag varit så tyst ett tag så

beror det på att jag/vi varit borta, jag flydde fältet här hemma för jag har fyllt jämna år, och då kan det bli allt-

för jobbigt att ta emot alla hemma. Nu har vi varit till släkt och vänner på olika ställen, och träffat många och haft mycket trevligt på olika sätt.

Vi var bl.a i Stockholm och såg Romieo och Julia, med Måns Selmelöv. Det var en fantastisk och annorlunda och

härlig upplevelse med mycke vackra dräkter och härlig sång och musik föstås. Tyvärr är den ju också så högljudd

musiken nu för tiden så jag fick sitta och hålla för öronen, så var det också på en annan musikal, som var var på

med kristen musik och kristna artister, behållningen där skulle gå till "hemlösa" där var Röda Korset också inblandat.

Där var Simon Ådahl med, och honom ville vi ju alla höra förstås, föreställningen började kl. 18, 30 och hans framträdandede började ca. 22.30 så det kändes som en lång kväll mot natt. Åtmindtone i stussen. Denna föreställning var i Gävle. Vi var i de trakterna och hälsade på hos vår yngsta dotters familj, där fick jag också fira min födelsedag, t. o. m. två gånger, först på söndagen då familjen bjöd på härlig födelsedags middag. VI jag och min man blev då uppmanade att gå till Pingstkyrkan för dom hade hört av sig och bett mig läsa dikter, när dom hörde att jag skulle komma . På så sätt kunde dom hemmavarande förbereda födelsedags festen med vacker dukning, paket och sång. Nästa dag måndag var alla i fam. i övrigt borta på jobb och skolor, så då for mim man ut till Arlandastad, åt och schoppade, åtminstone jag.  

Sedan var vi till Märsta några dagar och fick bo hos goda vänner, träffa våra två älsta barnbarn och vårt lilla barnbarnsbarn Gabriel, som jag har längtat så... att träffa vi har inte setts sedan i juli han

har nyss fyllt två år, så jag trodde att han inte skulle känna igen oss men det verkade han göra direkt, så det var

ju kul. PÅ söndag var vi alla 14 st. ut på restaurang och tillsammans, och jag blev firad på nytt, tillsammans med

Ankis lillflicka Moa som hade sin födelsedag just den dagen. 

Som ni hör har det inte precis varit några döda punkterunder min bortavaro, det är det inte nu sedan vi kom hem heller i går hade vi vårupptakt för pensionärsgruppen som jag brukar leda samlingarna för en gång i månaden. Och på söndag så skall jag vara mötesledare i kyrkan, och ha tårtkalas efteråt, på lördagen före är det födelsedagsfirande för mej och vårt andra barnbarnsbarn Alina 3år, där får jag också träffa vårt tredje barnbarnsbarn lilla Moa 5 mån. hos vår äldre dotter Lena som bjudit till kalas, sen tror jag att det är färdiggratulerat vad gäller mej åtminstone.

    

      Nu skriver jag en dikt i rakt motsatt  tema, nämligen att upptäcka Tystnadens rikedom.


      Låt mig få upptäcka, tystnadens rikedom

      vila min tanke och kropp,

      vila min ande och själ.

      Leva i tystnadens rike en stund,

      upptäcka vem jag egentilgen är,

      hitta min egen indentitet.


Hoppas vi hörs om nån vecka igen, nu skall jag nog vara hemma ett tag. Hälsningar från Sonja !!


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards