Direktlänk till inlägg 27 oktober 2012

NYANDLIGHET

Av Sonja - 27 oktober 2012 09:29

Välkommen go vänner i denna vackra lördagsmorgon, i slutet på oktober detta nådens år 2012. Som ni ser av

rubriken ska jag skriva och berätta om några som sökt Gud på olika ställen, i den s.k Nyandlighetens olika

källor. Så här berättar Micael och Solveig Tulin. Redan som 13 åring fick Micael en Gudsupplevelse, i Pingst-

kyrkans ungdomsgrupp. När jag kom hem på kvällen bad jag att Jesus skulle komma in i mitt liv, och på ett

enda ögonblick försvann ångesten jag burit på. Men Micael bestämde sig fär att hålla sin tro hemlig, och sen

efter nån tid kom tron i skymundan, och ångesten kom igen. Så fick han höra att ett medium påstod sig ha

fått kontakt med Micaels döde morfar. Micael drogs med och började gå kurser i astrologi och började utbilda

sig till medium. Den utbildningen tog fyra ett halvt år. Att arbeta som medium är lönsamt och pengarna trilla-

de in, men livet blev samtidigt svårt att leva. Jag hade en sådan fruktansvärd ångest. Men kopplade ändå inte

ihop det med det liv jag levde. Eftersom han trodde att han stod på de goda krafternas sida.

       Solveig,  Mikaels fru var också mycket intresserad av det nyandliga. Redan som 13 åring provade jag på

detta med anden i glaset, det var spännande och jag började läsa många böcker i ämnet. När hon så träffade

Micael ökade intresset ytterligare. Hon gick en rad kurser och började med TM, Trancendental Meditation.

När man mediterar, tömmer man sig själv totalt, och öppnar upp för allt annat. Sedan upprepar man namnet

på en indisk Gud. Detta påverkar ditt indre och man fylls av krafter som inte borde vara där. Ibland när Micael

kom hem efter sina kurser, kunde jag faktiskt se andar som följde med honom hem, berättar Solveig. Inom new

age är Gudstron stark, och Jesus anses vara en stor healer. Men man lär ut att det finns massvis med väger att nå

Gud, och att man skall acceptera de olika vägarna. För tio år sedan mådde Micael så dåligt, så han började för-

stå att något var fel, och började ha planer på självmord. Men en dag när han var ensam hemma, ropade han i

sin desperation på Gud. Men han upplevde inte att han fick något svar, men ett par dagar senare mötte han en

man som sa att han trodde på Jesus och betydelsen av att han dog på korset, för våra synder. Och han var inte imponerad av mina bravader som medium, och det var ju irriterande. Under ett års tid hade mannen regelbund-

na samtal med Micael, samtidigt ökade ångensten allt mer.  Men där i mannens kök bekände jag sedan mina

synder, bad en bön om frälsning, och om att kunna tro. I bilen på hemvägen, öppnade Gud himmelen för mig,

säger Micael. Jag fick en sådan otrolig glädje, och ångesten försvann som genom ett trollslag. Nästa morgon

samlade jag ihop allt mitt kursmaterial, alla böcker och alla tarokort och så tände jag en brasa i kakelungnen.

Sedan ringde jag och sa återbud till alla åtaganden jag hade i den branchen.

    Solveig såg snart att Micaels frälsning var en djupgående förändring, och hon skulle också vilja få samma upplevelse som han fått. Så hon vände sig till en kristen kvinna som hon kände, då blev hon uppmanade att

åka till ett möte, där hon bad med i frälsningsbönen, men upplevde ingenting speciellt just då. Däremot upp-

täckte jag att värken i min ena höft bara försvann. Strax efteråt, i bilen, fick jag ett möte med Jesus. Han

bara överöste mig med sin kärlek. Jag stannade bilen och i en timme satt jag och grät och skrattade om var-

tannat. När jag kom hem såg Micael att det hade hänt något och frågade," har du krockat med bilen?"  "Nej

sa jag, jag har krockat med Gud"  Paret berättar, frälsningen förde med sig glädje och trygghet. livet fick

en total ommöblering och makarna fick uppleva mer och mer av Jesus. Samtidigt blev det också en kämpig

tid. Det blev en kamp i andevärlden. De krafter som vi tidigare haft inom oss försökt komma tillbaka. Många

gånger fick folk be för oss, och fem sex gånger gick vi runt i huset, från rum till rum, och bad om befrielse.

Även om det verkar oskyldigt med Qi Gong, spikmattor, Yoga m.m måste man fundera på varifrån det får

sina influenser. "Jesus säger: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig"

Micael och Solveig är så tacksamma över, att dom till sist hittade den mening som de sökt efter.

Men dom vill också varna för att dom ser "new age" börja  smyga sig in i kristenheten. Det gäller att vara

vaksam, och inte öppna upp för okulta inslag. Som kommer att kunna förstöra och förgöra tron.


Detta blev en lång historia, att läsa i dag. Men jag tyckte att den var viktig att berätta så vi kan förstå de

risker som nyandligheten för med sig. Vi kristna vill ju så gärna vara vänliga och mottagande, men det är

viktigt att tänka på att endast Gud och Jesus är Herre, i vår tro. Guds rikaste välsignelse önskar Sonja.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 31 maj 2014 11:31

Hej och välkommen till en bloggstund med mej. Vi har nyss varit till vår yngsta dotter Anki med familj, vi hade pratat om att mina olika dikthäften kanske borde samlas till en gemensam bok. Då frågade hon kommer du ihåg mamma vad som var det förs...

Av Sonja - 17 maj 2014 09:23

Hej  och välkommen till min bloggplats, som i dag har lite försommartema. Det är ju bara maj än men det har ju varit barmark så länge, så nu börjar man ju se vissa sommartecken, här och var. Pingst- och Påskliljorna konkurerar ännu här, med kroku...

Av Sonja - 12 maj 2014 16:51

  Hej kära vänner, och förlåt min oanmälda, lite längre frånvaro, här på bloggen, p.g.a. rubriken... Platt fall, det har gjort mig oförmögen, att ta mig hit upp till övervåningen, och datorn några dagar. Vad har hänt, kanske Ni undrar, jag ska...

Av Sonja - 29 april 2014 10:31

Hej, och välkommen så här dagen före Valborgsmäss, jag brukar ju haft som tradition, att skriva en ny visa att sjunga varje år. När vi i Missionskyrkna firar Valborg uppe på Vitberget, där vi har vår så kallade S.M.U -stuga. I år hade jag en sång...

Av Sonja - 26 april 2014 09:31

Hej och välkommen, visst är det en alldeles underbar årstid, som vi just nu befinner oss i  nu,!! ? Att höra vårfåglarnas alla fantastiska sångsätt och glada tjattrande ljud till varandra. Och att se alla  de vackra färggranna och olika färger oc...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards