Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Sonja - 9 juni 2008 09:42

Välkommen, till en ny vecka på sommartemat, jag har inte lust att släppa det redan, även om dagarna just nu blivit kalla igen, så blir det nog skönt bara solen tittar fram igen. Men nu är vi ju glada över att äntligen få lite regn. Även fåglarna verkar uppskatta detta, av jubeltonerna här i gryningen


AIER

Luften är nu fylld, av ljud av toner

gömmer osynliga ord.

Vi måste lyssna, försöka fånga ljuden,

så vi kan ana...ja kanske förstå !

Förstå något av kosmos, oändliga rymd,

något av livets fantastiska djup.

Hitta oss själva, i ljuden i orden

i vindens och vågornas brus.

Se på oss själva, som delar av kosmos

en liten men levande del !


EFTER REGN

Som solsken efter regn, är din omsorg Gud

din värme läker såren, på själens ömma hud.

Nu efter gråa dagar, ser jag sol igen

tack vare gråa dagar, jag märker skillnaden.

Tack för att du åter, ljus till själen skänkt

tack, för hoppets tankar som på nytt jag tänkt.

Som solsken efter regn, känns luften klar och ren

av din kärleks skugga, ger solen återsken.

Ditt solljus, öppnade min blick

en skymt, av livets ljus jag fick.

När tankarna blir stela och själen torr av törst

du ger oss livets vatten, och skänker hjärtat tröst.

Du sänder skurar utav nåd,

som tvättar själens öppna sår.

Allt liv behöver värme, allt liv behöver regn

i trygghet kan vi lämna, allt i vår faders hägn.


Detta får räcka för i dag, jag ska försöka återkomma mitt på veckan och

på lördag. Jag har skaffat mig en liten bärbar dator som jag håller på att

lära mig behärska, men än så länge fortsätter jag på denna datorn. Skrev

lördagens text på den andra, men lyckades inte skicka den vidare. Hälsar

Sonja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards