Alla inlägg den 19 juni 2009

Av Sonja - 19 juni 2009 11:19

Hej på er alla glada midsommar firare, i dag fick jag ett fantastiskt trevligt uppvaknande, min man kom sjungande in med en bukett liljekonvaljer i vas

 och han var klädd i fracken, som han hade på sig när vi gifte oss,  det är ju vår bröllopsdag i dag, det hade jag inte tänkt på, utan bara att det var midsommarafton, när vi gifte oss var det helgen före midsommar, det var

på den tiden när midsommar inföll den 24- de. Men det var ju kul att få den uppvaktningen, dessutom fick jag kaffe med tårta också, så min midsommar har då börjat bra. det hoppas jag att den också har gjort för dom flesta av er, om inte sänder jag en särskild tanke och bön om bättring för Er till Herren just nu,  paus..  Så har jag haft en tyst minut i bön för Er, och jag

vill önska Er Herrens rika välsignelse, mitt i den situation ni lever.  Så till

min midsommar dikt, som egentligen är en visa, men tyvärr kan jag inte ge

er mera än texten, men ni brukar ju ha hållit tillgodo med det tidigare här..


MIDSOMMARVISA

Nu står syrenen, brud i hagen, på en ljusgrön matta,

och solen skiljer inte dagen, längre ifrån natta.

Då dansa vi, då sjunga vi glad till sommarnattens ära,

på nio blomster sjunga vi, om lilla vännen kära.


NU vaggar björken, fågelungen lugn i sommarnatta,

men lugnet störs utav en skata som hörs retsamt skratta.

Och sommargökens lockrop hörs, pockande i sommarnatta,

men västegök är bästegök, det kan väl alla fatta.


Nu dansar dimmor, liksom älvor genom sommarnatta,

och blåvioler och konvaljer, pryder skogsgrön matta.

Då binda vi en blomsterkrans att midsommarstången kröna,

sen tar vi oss en sommardans, barfota i gräset gröna.


Nu rodnar himlabågens kinder, blygt i sommarnatten,

och himlen speglar sina färger, djupt i havets vatten.

Då dämpar vi vår melodi, nu när midnatten är nära,

då får vår sång en lovsång bli, till skapar-Gudens ära !!


Ja håll tillgodo med min lilla sommarvisa, och jag önskar en härlig midsomar-

helg, med mest sol men också lite moln verkar det ju också bli och det får vi väl tåla, sånt är ju livet. Vi hörs till veckan om ni vill, välkommen då. Sonja.


Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards