Alla inlägg den 4 april 2010

Av Sonja - 4 april 2010 19:45

Plad påsk !! Det vill jag ropa ut, nu då den "rätta" dagen under påskhelgen är inne, den dagen då Jesus uppstod ifrån de döda, som han förutsagt.


HAN ÄR DENSAMME

Han som lät rövaren

bli värdig Paradiset,

Han som bad för sina bödlar,

Fader förlåt dem.

Han är densamme i dag.


Han, den törnekrönte,

som bar våra synder

till dödsriket.

För att fullborda allt.

Han är densamme i dag.


Han som steg ut

i morgonljuset,

på den tredje dagen.

Och öppnade

himmelrikes port för oss,

med sina evighetsnycklar.

Han är densamme i dag !!


Så gläd dej,

våren är på väg...

Och JESUS lever !!


Det är allt, jag har att säga efter detta påskens drama, som kulminerar i Påsk-

dagens underbara triumf. Efter detta är allt gjort som behöver göras, det är bara

att tro, på detta underbara som Jesus gjort för oss.


Genom Jessu

uppståndelse,

överlever livet

döden !!


Så önskar jag Er alla se skön annandag påsk, vi hörs nån dag i slutet på veckan

hälsar jag, Sonja












Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards