Alla inlägg den 10 april 2010

Av Sonja - 10 april 2010 09:16

Godmorgon, och välkommen till en dag med glädjebud från människor som berättat om sitt möte med den kristna

tron, som fått livet att förändras helt. Men innan jag berättar om detta vill jag börja med ett bibelord, som jag fick

i går, när jag började fundera över vad jag skulle skriva om i bloggen i dag, jag kände mig helt tom, så jag

knäppte mina händer som jag ofta gör och sa till Gud jag har ingenting som jag kan skriva om i morgon, hjälp mej! Då kom den vers som börjar så här, direkt i min tanke: "Gläd dej i Herren alltid, än en gång vill jag säga: Gläd

er !  Så nu vill jag berätta om några olika livsöden, där glädjen i Gud, fått ta över i stället för sjukdom missbruk och

andra jobbiga situationer.


Läste nyss i LP, nyheterna om hur Lollo och Kåres liv har gjort en tydlig vändning. Det positiva är så stort, säger dom, sedan de  med Guds hjälp, kunnat lämna alla galenskaper som missbruket ställt till med, som inneburit bl. a.

fängelse och många andra åtgärder. Men nu lever vi i de positiva följdverkningarna, summerar de, där de nu sitter i sin ombonade lägenhet i Örebro. Åratal av missbruk och förnedring, har förbytts till trygghet och glädje.


Cirkusartisten Mie Åkesson säger: "Jag är så tacksam för mintro, utan den vet jag inte var jag skulle varit i dag"...

Lex, en kille i samma cirkus gäng säger: "Min tagline är att det är coolt att vara kristen". Ungdomarn uppträder

i Pingstkyrkan med i en hip-hop grupp, vid en ungdomssamling för "Spik", Den nya nykterhets org. som blivit så pop-

pulär, särskilt bland ungdomar. Spik nykter, är parollen.  Också något att glädjas åt.


Med fokus på Thailand läste jag i tidningen SOS Segerraporter, i Januari 2007 flyttade Per och Marielle Gisselsson

med en grupp SOS-missionärer till Khon Kaen i nordöstra Thailand. Syftet var att etablera en missionsbas med vi-

sionen att nå onådda folkgrupper med evangelium,= Det glada budskapet.  Här några som berättar vad som hänt i deras liv.

JESUS FÖRÄNDRADE ALLT...

Jag heter Nuttie, och är 19år. När min vänt tog mig med till ett möte i Khon Kaen Church så var det första gången jag fick höra talas om Jesus. Budskapet tog tag i mitt hjärta på ett sätt som jag aldrig varit med om tidigare. Jag bestämde mig för att bli frälst och lämna min mörka livsstil bakom mig. Sedan den dagen är ingenting sig likt, Jesus

har verkligen förvandlat mig och i dag är jag en helt annan person. Jag känner hur jag växer i min tro, fördjupas i guds ord, lär mig be och leva ett spännande liv med Jesus varje dag. Och tillsammans med missionärerna så vittnar

jag och ber försjuka och predikar om min tro på Jesus.



BOTAD FRÅN AIDS

Tak berättar, jag är uppvuxen i Khon Kaen, men levde flera år i Bankok. Där levde jag ett mycket destruktivt och

perverst liv. Detta ledde till att jag blev sjuk och fick veta att jag hade en långt utvecklad HIV- smitta. Jag skick-

ades hem för att dö, och jag fick diagnosen AIDS. Min hud hade ändrat färg, min lungkapasitet var dålig, jag hade

ständig feber och jag vägde endast 48 kg.

Min bror som hade blivit en kristen låg ofta på knä vid min säng och kämpade i bön för mig. Han berättade att Jesus kunde bota sjuka. Jag bestämde mig för att ta emot frälsningen och låta döpa mig. I samband med detta började

något märkligt hända i mitt liv; i stället för att bli sämre började jag tillfriskna snabbt. Läkarna förstod ingenting av det som hände, när mina värden blev bättre och bättre. Sedan två år tillbaka är jag friskförklarad och har inga spår av HIV- smitta i min kropp. I dag är jag ansvarig för mötesvärdarna i den församling där jag är medlem. Jag är så tacksam för att Jesus har gett mig ett nytt liv!


Ja tänk att Jesus är den samme i dag, som han var då han gick här på jorden och gör under än i dag, och runt hela

vår jord.  Nu tror jag att jag slutar med en liten glädje dikt...


GLÄDJE

Det finns inte ord att berätta,

inte tankar det finns att förstå.

De under Gud gör i var hjärta,

som tillitsfullt till honom vill gå.

Jag önskar att jag kunde dela,

den glädje som han ger till mej.

Men han som har glädje till alla,

behöver ej dela med mej.

Han har så det räcker också till dej,

hoppas att du inte då tackar nej.


Så ett ord från Psaltaren 68:20  Lovad vare Herren! Dag för dag bär han oss; Gud är vår frälsning.


Tack för i dag, hoppas att du har kunnat uppfatta detta som ett glädjebud, även om det varit jobbiga händelser,

så har det ju tack vare Guds ingripanden fått ett lyckligt slut, som det ju alltid får när man vänder sig till honom.

Så önskar jag er allt gott och en skön helg, välkommen till veckan jag skulle vilja börja skriva om våren, men det

kanske är förtidigt också då, det känns som det ligger för mycket snö ivägen än. Få se vad det kan bli, vi hörs !

Sonja.












Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards