Alla inlägg den 25 december 2008

Av Sonja - 25 december 2008 17:38

God fortsättning, vill jag önska er som ev. tittar in på bloggen även i dag.

Hoppas att ni haft en bra jul hittils. I dag skall jag skriva om juldofter som jag nämde om förra dagen, måste ju passa på medan dom finns kvar...


JUL, JUL...

Jul, det finns doft i det ordet.

Jul, luktar gott

Jul, luktar ljus, luktar luftisk på bordet

Jul, doftar grönt ifrån granen vi fått.


Jul, det finns smak i det ordet

Jul, smakar gott

Jul, smakar knäck, pepparkakor på bordet

Jul, finns i koja och slott.


Jul, säg det långsamt och stilla

J u l,  ordet har melodi

Jul, hör du tonerna drilla ?

Jul, det ryms sägner däri.


Jul...är ett ord fyllt av andakt

Jul...känn hur ordet ger frid.

Jul, oss påminner om herdarnas vakt

Jul, du välsignade tid.


Jul, gav oss barnet i krubban

Jul, gav oss änglarnas sång

Jul, ger oss högtid på jorden

Jul, har vi fått än en gång


Hoppas att ni kan känna igen er i tankarna, och hoppas att du har några

av dofterna kvar, hemma hos dej. På lördag kommer jag igen, då ska jag

skriva lite om julen i vår tid välkommen åter då, önskar Sonja.




Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards