Alla inlägg den 3 januari 2008

Av Sonja - 3 januari 2008 11:49



Hej igen, här kommer ännu ett minne från den så kallade `goda´tiden,

vi hade det väl bra i Sverige, trots att det var krigstid.


Skidtävling

Jag, skull nog ha vunne skolskidtävlinga´jag,

om jag hadd haft , nå annat å vall me än ljusa.

Ja träna och åkt, så mycke jag kunne,

i spåre, som gick omkring husa.

Snön låg där vit, å de gnälld under pjäxen

när jag for ut en bit, sen jag hadd läst läxen.

Men på skidtävlingsdagen va blian svår,

men dom sa, ljusvalle skiden på blia, de går.

Då gnugge jag på , så mycke jag kunne,

om jag hadd  haft, starkare arma,

då hadd jag nog vunne.


Ja, stearinljus, var enda vallan,

som mina skidor föeunnades med.

Men så blev jag inte heller,

någon stjärna i spåret.

Men varm mjölk och bullar efteråt,

uppvägde slitet.












Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards