Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Sonja - 7 januari 2008 10:06


Hej igen, och välkommen in i första vardagen, efter alla helgdagarna.

hoppas att det känns bra även för er som ska gå till jobbet i dag, och

även för er som inte har något arbete kanske, då har ni ju tid både att kolla bloggar och blogga själva om ni skulle vilja det. Vill i allafall börja med att

konstatera, var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet. I vecka har jag tänkt följa upp det kristna temat som jag avslutade med, på tretton-

dagen. Här kommer då den första.


HAN SOM ÄR

Han som alltid är...

Han som ger också,

ditt hjärta sina slag.

Han vandrar med dej

på ditt livs gator.

Om du lyssnar innåt,

hör du honom viska, kom...

Kom följ mej,

och jag skall öppna

himmelens fönster över dej.

Ge dej min glädje,

ljuvligare än skratt, vackrare än lycka.

större än den största tanke, du tänkt.

Rikare än all världens rikedom.

En försmak av det ofattbara,

ja det gränslösa,

som Gud har berett, för sina barn.


Ty det behagade Fadern,

att ge Eder detta.



Läs och begrunda, och vet att det är sant.

Jag önskar er allt gott lills vi möts igen, om ett par tre dagar hoppas jag.





Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards