Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Sonja - 28 januari 2008 16:56

Så var det dags för en ny vecka med nya tankar och nytt tema. jag skrev

tidigt i morse, för att ni skulle få dagen på er, att kolla upp bloggen om ni

hade lust. Men då jag skrivit klart, gick det inte att spara direkt, utan det stod vänta. Och efter ett tag var allt borta  Då hade jag inte tid att skriva nytt direkt, för då hade vi bjudit lunch gäster. så nu är det snart kväll jag

hoppas någon tittar in även då, annars går det ju att läsa detta i morgon,

om jag lyckas spara förstås. Nu till mina vinterdikter...


VINTERHAV

Vitt, vitt, isande vitt, binder förstelnade vågor.

Öarna skylda i snömjuka bolster.
Skogen vit och rimfrostklädd, allt, allt, isande vitt.


SKIDTUR PÅ HAVET

Nu är den tiden inne, då sommaren

ligger kvar i vårt minne,

endast som ett varmt leende,

från en kär vän.

Nu när livet bara kan anas,

läsas av som spår i snön.

Då känns Du livets Herre

så påtagligt nära,

storheten i Dina händers verk,

förstärks i den isande oändligheten.

Nu landar stjärnorna parvis

vid skidornas rätlinjiga spår

på den gnistrande vita marken.

Luften rentvagen, rykande kall,

livet står stilla i väntan...

Allt skall åter vändas till

värme och ljus en dag.

Som i skapelsens morgon,

av Honom, Livsdirigenten.



Så tackar jag för mej och i dag, välkommen åter på onsdag, då jag ska skriva om ett blommande vinterträd. Mitt i natten, när vintern slog köldrekord.

Ja det var inte i år,som ni nog förstår. I vinter har vi haft 12 gr.som kallast. Inte mycket att skryta med i Januari månad häruppe. Vi syns.

Sonja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards