Alla inlägg den 5 augusti 2008

Av Sonja - 5 augusti 2008 09:45

Hej igen kära bloggar vänner, hoppas ni har saknat mej, lite i allafall. Som ni

ser på rubriken har vi varit i Hemavan och haft en underbar vecka med sol och bad och fjällvandringar på schemat. Det här är den vecka som jag har fått ut mest av i hela mitt liv, sa min man i går. Och det vill inte säga lite då

han är 75+ och en mycket aktiv man. Med många aktiviteter och resor både

här hemma och utomlands, genom åren. För mej var det också en fantastisk

upplevelse även om jag inte kunde delta i fjällvandringarna på samma sätt

som dom andra, ni som känner mej genom bloggen, vet ju att mina knän inte är något att skryta med, i promenad sammanhang. Så jag var kvar på

SMU- gården, och hade det skönt, veckan innan hade jag kännt mig på

gränsen till utbrändhet, som jag varit förut och känner igen symtomen, med

sömnsvårigheter och aktivitets överskott ändå. Nu fick jag sova på dagen om jag ville, och på natten sov jag hur bra som helst, så nu känner jag mej

pigg och utvilad igen, och en fantastisk upplevelse rikare. Man kan inte se

detta utan att tänka på psalmen O store Gud, när jag din värld beskådar

som Du har skapat med ditt allmakts ord, hur här din visdom väver livets

trådar, och alla väsen mättas vid ditt bord -- då brister själen ut i lovsångs ljud. O store Gud, o store Gud !

Ja, bättre kan det inte sägas, så jag slutar där, vi är bjudna till några

goda vänners sommarstuga, på lunch i dag, så jag skall göra mig klar för

att fara några mil dit. Vi ses igen om ett par dagar, om ni vill höra lite

mera om våra upplevelser i Hemavan. Ha det så gott till dess önnskar...

Sonja.

P.S En alldeles särskild hälsning till alla nyvunna "fjällvänner". D.S

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards