Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Sonja - 21 augusti 2008 10:44

Hej, kära bloggarvänner i dag har jag varit på läkarkontroll, så jag är lite sen-

are än vanligt, alla prover var bra så  det är jag tacksam och glad över. Innan jag skriver vidare, vill jag tacka för uppmuntrande komentarer, det är alltid kul när man förstår att det finns levande människor bakom siffrorna på be-

söksstatistiken. Som ni ser av rubriken, fortsätter jag med dikter ur samma häfte som jag skrev ifrån i går, den första lyder som följer...


VAR REDO !

Vi måste ha våra lampor lysande,

och våra hjärtan brinnande.

Våra ögon måste se efter tecknen,

som vår frälsare gav.

Låt inte invagga er i den falska

middagsslummern.

I världen skall man säga, att allt

står väl till.

Ta det som en varning, ett stridsrop,

från honom som vill förgöra,

och förstöra allt.

Den stunden skall komma som en tjuv

om natten,  men inte för Er

som känner tecknen , säger Jesus.

Vi måste söka oss närmare honom,

att han känner oss väl , när bröllops-

tiden är inne.

Just då, hälper det inte att ropa

Herre, Herre !!

Ty, han skall säga, jag känner eder icke...

-- Vilken tragegi --


Det Jesus nämde om för den tiden var ju att, klimatet skulle förändras,

och det skulle bli översvämmningar och jordbävningar, som följd. Det

hör vi ju om nästan dagligen nu. Nästa dikt talar om, hur vi ofta glömmer...


GUDS KRAFT

Guds kraft, något som man i allmänhet,

inte räknar med ens i dom kristna kretsarna.

Guds kraft, som man oftast talar tyst om

som om det vore något oanständigt,

något som man inte vågar lita på.

Guds kraft är till oss utgiven,

fritt och för intet, genom Jesus Kristus !

Guds kraft, garanterat biverkningsfritt

och utan giftiga utsläpp.

Han som är världens ljus,

den outtömmliga värmekällan

som kan få den mest iskalla,

att smälta och sjuda av värmande liv..

Guds krafts energi,

som allt fort driver världsalltet.

Om vi började räkna med den kraften,

fullt ut skulle vi få se kraftgärningar,

som fick oss att häpna.

Om vi började räkna med, Guds fulla kraft

skulle vi kunna ta, ett stort steg frammåt...

Ja evighets långt !!


Detta var dagens dikter, både tänkvärda och allvarliga, men också upp-

muntrande hoppas jag med tanke på Guds kraft och våra evighetslöften.

Guds ord och löften ej kunna svika, som vi får lita på.  Välkommen på

lördag igen, och Guds välsignelse önskar jag er till dess. Hälsningar från

eder Sonja.





Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards