Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Sonja - 4 februari 2008 09:41

Hej , och välkommen till en ny vecka, temat blir åter kristet som ni ser, jag

hade egentligen tänkt skriva om att vara pensionär, men jag kände mig så manad att ta kristen text i stället, Gud kanske vet att det är  någon som behöver det just nu. Och då får det andra komma nästa vecka i stället.


HELAREN

Om du av förtvivlan gråter, har en vilsen själ.

gå till Jesus, han förlåter och gör  allting väl.

Du som inte orkar tro, men tvivla kan dess mer,

Gud har byggt en bönebro, han din längtan ser.

Han är redo till att hjälpa, sluta dej i faders famn,

trött ditt huvud får du luta, viskar då ditt namn.

Kära barn välkommen åter, till din faders hus,

ingen är det här som gråter, här är frid och ljus.

Jag vill trösta dej och hjälpa, om jag bara får,

mina barn ni kan bli starka, blott om vi tillsammans går.



 MED ÄNGSLIGA HÄNDER

Med ängsliga händer  och skälvande fingrar,

vågade jag en dag, nudda vid hans mantelfåll.

Och fick känna hans kraft, strömma in i mej

lugnande och värmande.


Han plockade med kärleksfulla händer,

upp skärvorna utav min barnatro.

Som om det vore något värdefullt,

någonting att ha.


Utan förebråelse och med ömhet i rösten

viskar han, kom, kom mitt barn, kom igen!

Se, jag skall göra allting nytt !!



Ja, detta  får bli mitt lilla inlägg i dag, så kommer jag igen med ett par dikter till på onsdag, jag vill önska er Guds välsignelse, tills vi möts igen.  Sonja.

                                                  
                    


 



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards