Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Sonja - 18 februari 2008 09:17

Välkommen, kära vänner till en vecka som skall handla om bönens möjligheter. Tänk så fantastiskt, att vi små människobarn kan ha

direktkontakt, men Gud, och märka att han hör och besvarar våra

böner, både stora och små.  Kanske inte alltid som vi tänkt, men

på bästa sätt. Det jag ska berätta om nu, är inte några stora under

men jag tycker nästan att det är ännu mera märkligt att han bryr sig  

om våra små behov.  Som det jag tänker berätta om i dag.


BÖN OM VACKERT VÄDER

Jag har ju berättat tidigare, att jag jobbat inom barmomsorgen och

varje år brukade vi fara till ett ställe som heter RISMYRLIDEN, med buss en

tre fyra mil från stan. Där lämnades vi över dagen, oavsett väder och vind.

Det var många busslaster som kom från olika håll, så det fanns ingen plats

att vara inne. Annat än vid lunchen. Detta var en riktig regnsommar så

barnen började i förväg tala om, att dom inte ville fara i år.  Men det

hörde ju till, så det gick inte att ändra på. Då började jag be att det

skulle få vara vackert väder åtminstone den dagen. Regnet stod som

spön i backen varje dag, men jag bad. Ock när jag vaknade på utflykts-

dagen,  sken solen från en molnfri himmel, och glad och tacksam var jag

och glada var barnen förstås. Där skulle jag kunna sluta min berättelse,

där hade jag ju fått mitt bönesvar!  Men jag gissar, att ni kanske blivit

lite nyfikna på det stället vi skulle till, om ni går in och söker på namnet

Rismyrliden, så får ni veta lite mera om det . Vi fick i alla fall en härlig

utflyktsdag, med strålande sol hela dagen.

Nästa dag var regnet tillbaka i full kraft, och när jag kom till jobbet så

mötte mej en av arbetskamraterna och sa, men vilken tur ni hade med vädret i går. Det var inte tur sa jag, det var bönesvar och jag blev häpen

över min frihodighet. Jag brukade få lite gliringar om min tro ibland av

just den personen, Men nu fick jag frågan om jag inte ville be över en

Haik utflykt, som några från fritids skulle ha till helgen. Kan du inte be

vackert väder, från fredag vid tretiden tills söndag ungefär samma tid.

Och jag lovade det, detta var på onsdag och på fredagmorgonen när

jag vaknade och gick in i vårt badrum som har takfönster, skvalade

regnet ner över rutan. Då först kom jag ihåg mitt löfte om bön för

Haikutflykten, så då var det ju dags att sätta igång och be om uppe-

hålls väder till kl.15 den dan, och tills samma tid på söndagen. Och

så blev det också. Bara några minuter innan dom skulle börja packa sina cyklar, blev det strålande sol, till dess att dom var tillbaka på skolgården

på söndag . Då satte regnet igång för fullt igen.  På måndagen när vi sen

 träffades  berättade dom  förvånade om detta, och jag hoppades att

det skulle leda dom till tro. Mej har det gett en stor trygghet att förstå,

att det Jesus lovar, det håller han, när han säger be om vad ni vill,  i mitt

namn och tro att ni ska få det.

Mark 11:24

"Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert."


Tack för i dag, nya tecken på att Gud är med i vardagen, kommer på

onsdag hoppas ni vill återkomma då.  Sonja.













Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards