Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Sonja - 22 februari 2008 14:36

Hej, och välkommen till en mitt på dagen blogg. Det är ovanligt att jag inte startar på morgonen. Men i dag var det så mycket annat som behövde komma först. Och ni kanske inte heller tittar in förrän på kvällskvisten. Jag

skall ju fortsätta att berätta på samma tema. Fast nu ska det handla om

bilar, som jag sa förra dagen. Hoppas ni vill följa med!


Det första jag skall berätta om, hände en tidig vintermorgon då jag skulle

till jobbet på fritids, en mil bort. Jag körde ut bilen från garaget och gick ut och stängde garage, under tiden stannade bilen men jag satte mig i den för att starta om den. Men det gick inte alls. Då fick jag brottom att ta min väska, och försöka hinna till busshållplatsen,  som inte ligger längre bort

än att jag kan se den. Man måste genom en tunnel först, men innan jag

var framme vid den såg jag bussen fara förbi. Men GUD! ropade jag då du

kunde väl låtit bussen vara lite försenad. Tillbaka till bilen, nya misslyckade

start försök. Det fanns ju ingen på jobbet att ringa till, och jag förstod att

dom tidigaste barnen, säkert redan stod där utanför och frös. Jag sprang in

och ringde till ett dagis som låg i huset intill, och bad dom ta in barnen till sig. Ut till bilen igen nya startförsök och böner, men inget hände. Då gick jag ut och öppnade motorhuven, för att kanske kunna förstå vad som hänt.

Då stannade en bil , och en man frågade har du bekymmer med bilen Sonja?

Det var en bilreparatör, som haft besök av mej och bilen mer än en gång.

Ja, den går inte alls sa jag, fast det var ingen sak att få ut den genom dörren. Han kollade och sa ditt batteri är stendött, vad kan man göra åt det frågade jag. Det måste ju laddas sa han, men det tar ju flera timmar. Skulle

Du kunna köra mej till jobbet frågade jag, men han hade redan en kund i

bilen som också behövde skjuts, till sitt jobb och det var åt andra hållet.

Hjälp! suckade jag till Gud, jag har ju inte råd att ta taxi så långt. Då kom det ännu en bil och stannade, och sa vad tur att der var någon vaken jag

är lite tidigt ute, jag skall läsa av vattenmätarna i dag. Jag har kört min son till hans jobb och tänkte se om jag kan börja hos någon direkt kanske. Är det något fel med bilen undrade han sen, ja mitt batteri är slut sa jag.  Men

då kan du få ta mitt sa han, och öppnade sin baklucka, där hade han ett

nyladdat batteri, som han fått tillbaka av sin son som han nyss kört till jobbet. Bilreparatören som fortfarande var kvar, bytte snabbt batteri i min bil, sen var det bara att åka till dom väntande barnen.

Bilreparatör och nytt batteri vid huset före klockan sju på morgonen, kan det vara någon annan än GUD som gör sådant?   Det tror inte jag.


Hoppas du orkade läsa igenom hela episteltexten, det jag skall berätta om

i morgon är ett ännu finurligare bönesvar, ska ni få höra. Vi hörs då.

Jag önskar er en god fortsättning på dagen.

Sonja.









Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards