Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Sonja - 6 februari 2008 10:58

Hej, och varmt välkommen till ännu en diktdag på kristet tema, jag skriver

med avsikt inte de vackraste dikterna jag har, efter som jag upplever att

det inte är min uppgift den här gången. Utan mera om att söka synda -

befrielse. Det behöver vi ju alla.


SOPSTATION

Tack Herre, att Du har givit oss, en avskälpningsplats,

dit vi kan få komma och lämna allt.

Våra synders smutsiga byk och alla våra

ut och invända bekymmer.

Våra tårdrypande sorger och vårt smutsiga samvete.

Allt, allt, får vi lämna till Dej och Du har lovat,

att kasta allt i glömskans hav och aldrig mera minnas!!

Mest för Din egen skull, Du orkar inte minnas allt ont

men också för vår skull, annars skulle det vara ute  med oss.


Jerimia 39:18

Jag skall förlåta dem alla deras missgärningar,

och deras synder skall jag icke mer komma ihåg.


Herre, hjälp mig då, så att jag inte i otro

fiskar upp den gamla byken,

för att åter digna under bördan.



ÖVERLÅTELSE


Fil.4:6-7

Gör er inga bekymmer !


Tänk, vilket underbart budskap Gud ger,

när allting känns hopplöst i livet.

Att lämna bekymmren till Dej när vi ber,

Du säger min frid ger jag er.

En frid som är större än allt vi kan tänka,

vårt hjärta och sinne, ditt skydd vill du skänka.

I tacksamhet får vi , allt ta emot,

Du säger ingenting, om skuld eller bot.

O, vilken kärlek för stor att förstå,

men hjälp oss att, ta emot det ändå.


Tack för i dag och välkommen om ett par dagar igen, det gläder mej förstås om ni vill läsa det jag skriver. Kom gärna med komenterer både positivt och

negativt om ni känner för det. Jag önskar er en god fortsättning på dagen.

Sonja.







Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards