Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Sonja - 13 februari 2008 10:30

Välkommen till en ny dag av nåd,  med sol och kraftiga vindar här vid Norr-

lands kusten. Tack för uppmuntrande komentarer, och välsignelse önskan,

samma goda lillönskar jag er kära läsare. Jag fortsätter som ni vet veckan ut

på samma tema.  Och det första texten handlar i dag om att hänga med...


I TIDEN

Jag vet att jag borde börja trappa ner,

nu när jag är pensionär.

Men almanacksbladen fylls fler och fler,

tills inga lediga dagar jag ser.

Så fort virvlar tiden och dagen och åren,

av gammal vana man följer i spåren.

För man vill ju hinna och man vill ju veta,

och man vill ju helst hänga me`,

så länge som man kan höra och se.



KASSAKÖ

Jag vet att jag borde tänka på,

att jag numer har tid att i kassakön stå.

På affären posten och banken,

men jag har svårt att förankra den tanken.

Jämt har man ställt sig i fel kassakö,

där streckkoden inte fungerar.

Och kassörskan leter rätt pris,

och telefonkontrollerar.

Då dyker känslan av stress genast opp,

och jag säger strängt till min kropp.

Ta det nu lungt så pulsen får ro,

du kommer nog fram ändå, kan jag tro.

Och jag hoppas med tiden, jag lär mig också,

att alldeles "cool"  i en kassakö stå...


Ja det var mina funderingar om pensionärs livet i dag, det är inte så lätt

att plötsligt trappa ner och förstå , att det inte behöver vara lika bråttom som förut. Men man lär sig med tiden. Nu vill jag önska er en god fortsättning på dagen,  och en trevlig alla hjärtans dag i morgon, och har

ni ingen som hör av sig då, så sänder jag en särskild HJÄRTLIG hälsning

till dej redan i dag.  Allt gott önskar Sonja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards