Alla inlägg den 11 april 2008

Av Sonja - 11 april 2008 08:25

Hej igen, roligt att ni vill vara med mej på ännu en dag med några av mina kristna dikter. När jag skrev denna lilla dikt, hade jag inte precis levt som en kristen på många år, även om jag hade min barnatro i hjärtat hela tiden

så var Gud inte någon huvudperson precis, och det vet jag ju i dag att han

borde och skall vara, för att man ska få uppleva den glädje som livet får, och

den trygghet som man sedan har nåden att leva i om man också ber Jesus komma in i hjärtat, för ingen kommer till fadern utom genom Honom

står det. Då leder hjärtats tro och munnens bekännelse till frälsning!

Så här kändes det för mej när jag äntligen kom tillbaka....


ÅTERKOMSTEN

Med ängsliga händer och skälvande fingrar,

vågade jag nudda vid hans mantelfåll.

och jag fick känna hans  kraft

strömma in i mej, lugnande och värmande.


Han plockade med kärleksfulla händer,

upp skärvorna utav min barnatro.

Som om det vore något värdefullt,

någonting att ha.?


Utan förebråelse, och med ömhet i rösten

viskade han kom!

Kom, mitt barn, kom igen!

Se jag skall göra allting nytt.


TILL DEJ

Till dej får vi komma, precis som vi är,

du är den som känner oss bäst.

till dej får vi komma, när svaga vi är

just då vi behöver dej mest.


Till dej får vi komma, du har ej begärt,

att vi skall bli felfria först.

till dej får vi komma, när allting är svårt

du lovat att skänka oss tröst.


Till dej får vi komma, fast svaga och små

du sade den minste, blir störst.

Till dej får vi komma och allt du begär,

är att vi följer din röst.


Då kanske du undrar, hur ska man kunna höra Guds röst, ja genom att läsa

bibeln, kan man ju få vägledning, och många goda råd och även stränga

förbud, som han ger för att skydda oss. Man kan ju också höra hans röst i hjärtat, genom samvetet t. ex. Men också fullt hörbart i huvudet, som jag

fått göra ett par gånger, som om en bandspelare satts på. Då gäller det

att också vara lydig, för att få uppleva den välsignelse som det alltid ger.

Slut för i dag, vi ses nästa vecka till ett  nytt tema, kanske det blir Pensionärsliv?

Kära hälsningar från
Sonja.






Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards