Alla inlägg den 19 april 2008

Av Sonja - 19 april 2008 08:40

Nu är jag på gång igen, en dag försenad kanske någon tycker, men om ni läst onsdagens inlägg så kunde ni se att jag skulle återkomma först i dag.

Vi var nämligen på begravning, efter en av våra allra bästa vänner igår, och sedan var jag inte på något blogg humör. Särskilt som detta

tema bygger på tämligen humoristiska kåserier. Gårdagens begravning fick

mej att tänka på ett kåseri om släktträff som jag skrivit. Det kommer här...


SLÄKTTRÄFF

Jag vet att jag borde... bjuda hit släkten,

och göra ett släktträffs-kalas.

Men jag vet inte riktigt hur det har blivit,

när, var och hur, den tiden skall tas ?

När det passar den ena, kan inte den andra

och när det passar dom, då kan inte vi.

Vi ändrar och byter och pusslar

och undrar så, när ska detta nu kunna bli ?

Jo, kanske till sommarn`när det är semester,

då har ju alla liksom, fått mera tid.

Fast då har ju resandet vårt tagit vid,

vi skall till Egyptien, Tailand och Grekland

men hösten är ju också en härlig tid.

Men då är det skörden och saften och sylten,

blåbär och hjortron och lingontid.

Men jag hade bara tänkt, bjuda för helgen,

så vi kunde träffas och få pratas vid.

Ja, men till vintern?  Då är det ju långsamt,

då kanske släkträffen min kan bli.

Nej, då är det risk för snöfall och halka,

så vi kan väl vänta ännu ett tag.

Vi kanske kan träffas nån vårvinterdag,

eller till våren...till sommarn...`till hösten??

Undrar om den träffen nånsin blir av ?

Kanske först när nån av oss, lägg i sin grav.

Men det var faktiskt en gladare fest,

jag hade tänkt mig,  med släkten som gäst !



Känner ni igen er ?  Det är inte lätt att samla några stycken samtidigt i dag,

alla har så många olika aktiviteter för sig, och det är väl både på gott och ont, utbrändhets-risken ligger ju nära då och det drabbar ju fler och fler.

Jag kommer nog att skriva om detta framöver, men till veckan är det ju dags för kristna dikter, då skall jag berätta om Underverk som svar på bön.

Hoppas ni vill vara med då! Jag önskar er en välsignad helg! Hälsningar från

Sonja.








när ska detta bli?

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards