Alla inlägg den 13 september 2008

Av Sonja - 13 september 2008 10:15

Hjärtligt välkommen till en ny dag av nåd, detta säger jag med ett mycket stort allvar jag har nämligen haft stora bekymmer med mitt hjärta i natt och

trodde ett tag inte att jag skulle få leva längre, så jag började tacka Herren för det fina liv jag hade fått leva med alla i familj släkt och vänner. Men först och främst att jag kände att jag kunde vila  tryggt i Herrens händer en sådan gång, det är gott att veta.  Så småning somnade jag, och sov riktigt bra sedan och visst är jag glad att få vakna till en ny dag, och få ha en prat-stund med er. Tyvärr är ju det mesta man läser om och hör på Tv. så hems-

ka  saker, att man nästan inte orkar tänka på det, och jag vet inte om jag

ens ska nämna det för er heller, men jag kan väl få be er som är kristna att

be över våra ungdommar som inte vill leva, att Jesus skall gripa in i deras liv

så det får ett värde. Och för 68-generationens barn, som nu är drygt 25 år

som verkar vara alldeles rotlösa, och har svår ångest och psykisk ohälsa. Be

att Herren griper in i deras liv, så dom kan få glädje och livslust, som dom

borde ha i den åldern.Psykoterapeuten Lennart Bergström spårar proble-men från den tidens vänster revololution, då ideal som föräldraauktoritet

och fasta normer dumpades i frihetens namn. När 68:orna  blev föräldrar var deras budskap lill barnen, välj själva, ni vet bäst. Men det var exakt vad dom inte visste, när vi tog bort normerna, tog vi också bort hoppet och dom tydliga målen att sträva efter. Han säger, jag vet att dom kristna sitter på en enorm kraft, som de inte använder. Vi har en hel åker att skörda, vi

har mängder av 27 -åringar, och det enda dom behöver är kontakten med

Kristus, han efterlyser också kristna socionomer, läkare,  psykoterapeuter,

diakoner, poliser och domare som kan verka för ett nytt och varmare samhällsklimat. Kära vänner låt oss ta detta till oss som ett viktigt böne-

ämne. Det är ju bara Herren som kan förändra denna situation. låt oss ta

på oss Guds vapenrustning,  som är Sanningens bälte och rättfärdeihetens pansar, sätt villighetens skor på era fötter, att gå ut med budskapet om fred. Håll ständigt trons sköld framför er, med den skall ni få den Ondes alla brinnande pilar att slockna, grip frälsningens hjälm och andens svärd som

är Guds Heliga ord. Gör detta under åkallan och bön. Evangeliet bär oss

och räcker till alla.  Halleluja!!    Efter detta behöver vi en avslutning som

ger oss hopp och tro, den handlar också om vårt  hjärta vilket ju passar

till min inledning i dag,  här kommer den dikten...


HAN SOM ÄR

Han som alltid är, han som ger

vårt hjärta sina slag,

han vandrar med oss, på vårt livs gator.

Om Du lyssnar innåt, hör du honom viska Kom...

Kom och följ mej, så skall jag öppna

himmelens fönster, över dej.

Ge dej min glädje, ljuvligare än skratt

och vackrare än lycka.

Större, än den största tanke du tänkt

rikare än all världens rikedom.

En försmak av det ofattbara, det gränslösa

som Gud har berett för sina barn.

Ty det behagade fadern att ge Eder detta !!


Så, slutar jag för i dag och tillönskar er en skön helg i solen, fast det är ju inte någon värme, men vi har ju kläder att ta på oss, det är ju inte allom givit. Till veckan blir det förstås ett nytt tema, så välkommen att kolla då.

Sonja.

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards