Alla inlägg den 23 september 2008

Av Sonja - 23 september 2008 09:17

Välkommen till en strålande septemberdag, tänk så vackra höstdagar vi har haft ett tag. Synd bara att man inte kan njuta av det på samma sätt, nu då

sommaren s.a.s är slut, men visst är det härligt att bara titta ut genom fönstren och beskåda färgerna som hösten målar, och som solskenet för-

gyller. Jag har förstås inte kunnat låtabli att skriva om detta heller. Jag har två st. dikthäften som handlar om hösttiden. Och nu tänkte jag dela med mig av det i veckan. Välkommen på en diktpromenad i höstdagjämningens tid...


OKTOBER BJÖRKEN

Oktoberbjörken, här utanför mitt fönster,

vinkar övermodigt med sina glittrande guldpengar

överträffar nästan solen i sin lysande guldrikedom.

Men snart skall guldet devalveras och valutan flyta fritt.

(Som den ju tyvärr också gör på det emonomiska området i vår tid.)

Men jag njuter av färgerna, hör vindsuset, känner dofterna.

Jag känner mej lycklig, jag känner mej rik,

Än, fungerar Guds skapelse !


SOMMAR-MINNEN

Nu hänger sommaren, i blommande knippen

på tork över mitt fönster, inför kall vintertid.

Smörblomma, Renfana, Kattfötter, Ljung

skall hålla sommaren kvar, hos mej en stund...


HAVET SJUNGER

Havet vid stugan, sjunger en sorgesam sång

månen sover i nedan.

Sommarn` som kom häromdan någongång

den är över redan ?


Ja, visst är det med saknad, man ser sommaren försvinna mer och mer, men

Herren har gjort avskedstiden vacker och njutbar och ännu är det bara för-

smak av hösten vi ser, så vi har tid på oss att njuta av färgrikedommen än

ett tag, får vi hoppas. Mina dikter räcker för någon senhöst- vecka också men först är ni välkommen på torsdag, för höstdikter om den tid som är nu.

Hälsningar från Sonja !



Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards