Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Bön. Gud i vardagen

Av Sonja - 20 februari 2008 09:07

Välkommen, till en ny dag , på temat Gud i vardagen. Och tack för välsignelse önskan, och uppmuntrande komentarer.  Det behövs så man

känner att det är levande människor man vänder sig till och inte bara siffror i marginalen, men det är ju roligt att se också, fast mera opersonligt.

Det jag ska berätta om i dag, fortsätter på natur temat, fast nu är det

snö på gång.


Jag och min man var hos vår dotter i Gävletrakten. (hon som satte igång

denna bloggen förresten)  Där fick jag en kallelse från Gideoniterna till en konferens i Örserum i Småland, jag kollade med en kvinna i Hudiksvalls trakten som jag förstod också var kallad dit , om jag skulle ha möjlighet att följa med henne. Och hon sa att hon skulle kunna ta mig med från Valbo.

Det blir ju bara 60 mil dit sa hon, ja det ska vara norrlänningar till det.

Men kvällen innan resan ringde hon och sa, att jag vet inte om jag vågar

fara, dom varnar för snö i hela landet, och jag har bara sommardäck på

bilen. Ja men vi kan väl be, att vi slipper snön där vi ska färdas, sa jag,

förtröstans fullt, efter många väder bönesvar. Hon skrattade lite och sa

ja be om det du, om du har tro för det, men det är sextio mil

upprepade hon. Ja jag ska tala med Herren om det, sa jag.

Tidigt nästa morgon, träffades vi då i Valbo, då hade hon redan kört en tredjedel av vägsträckan, ännu ingen snö där. Vi hade på radion i bilen och

hörde trafikvarningar för ännu mer snöfall söder över, och vi såg vita

fält vid sidan om vägen, men det snöade inte just  när vi var där. Vi

tog fel väg sista halvmilen, då kom vi in i lite snöblandat regn, men det

var det enda. När vi kom fram till konferans platsen, satt vi kvar i bilen

knäppte våra händer, och tackade Gud för beskydd. Vi skulle vara där i

två och en halv dag, och hoppades på uppehålls väder då. Men det får

bli en annan historia, en annan dag.

Nu skall jag iväg och dela ut Gideonit biblar, till en vårdskole klass.

Om ni inte sett dom kan jag berätta att dom är vackra vita  med Gideonit

märket i guld på framsidan. Och Jesus orden i klarröd text innuti.

Det är det ju också numera i de blåa N.T som vi delar ut i bl. a. i

skolorna till sjunde klasserna,  samt till polisen,  räddningstjänsten,

mlitären m. fl.  Sedan blir det symöte och i afton bibelskola.

Så återresan från småland kan jag berätta om i morgon då har jag tid.

Har ni lust så ses vi då, till dess önskar jag er Guds frid. 

Sonja.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sonja - 31 maj 2014 11:31

Hej och välkommen till en bloggstund med mej. Vi har nyss varit till vår yngsta dotter Anki med familj, vi hade pratat om att mina olika dikthäften kanske borde samlas till en gemensam bok. Då frågade hon kommer du ihåg mamma vad som var det förs...

Av Sonja - 17 maj 2014 09:23

Hej  och välkommen till min bloggplats, som i dag har lite försommartema. Det är ju bara maj än men det har ju varit barmark så länge, så nu börjar man ju se vissa sommartecken, här och var. Pingst- och Påskliljorna konkurerar ännu här, med kroku...

Av Sonja - 12 maj 2014 16:51

  Hej kära vänner, och förlåt min oanmälda, lite längre frånvaro, här på bloggen, p.g.a. rubriken... Platt fall, det har gjort mig oförmögen, att ta mig hit upp till övervåningen, och datorn några dagar. Vad har hänt, kanske Ni undrar, jag ska...

Av Sonja - 29 april 2014 10:31

Hej, och välkommen så här dagen före Valborgsmäss, jag brukar ju haft som tradition, att skriva en ny visa att sjunga varje år. När vi i Missionskyrkna firar Valborg uppe på Vitberget, där vi har vår så kallade S.M.U -stuga. I år hade jag en sång...

Av Sonja - 26 april 2014 09:31

Hej och välkommen, visst är det en alldeles underbar årstid, som vi just nu befinner oss i  nu,!! ? Att höra vårfåglarnas alla fantastiska sångsätt och glada tjattrande ljud till varandra. Och att se alla  de vackra färggranna och olika färger oc...

Presentation

Omröstning

Vem är du som besöker min blogg?
 Allmänt intresserad av diktläsning
 Kristen diktläsare.
 Bekant
 Familj
 Övrigt

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards